Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Vad är grejen med telemark?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Svante eliasson" data-source="post: 1295213" data-attributes="member: 180044"><p>hej, jag förstår att vad du menar men från mitt perspektiv som både alpin och "telis" åkare så måste jag säga att telemark är tusen gånger roligare i mjuka pister och speciellt i djupt puder så känslan av att verkligen hoppa ned i svängarna är bara magisk. men självklart så är det enligt mig roligare att köra alpint om man ska göra volter eller raila i parken, även om man ska köra lite större drop och klippor på lite brantare berg så är det bättre med alpina skidor.</p><p>även i isiga pister kan det vara roligare att köra alpint då det kan vara svårt att carva bra med tele då. men från mitt perspektiv som "parkåkare" så tycker jag att det är roligare att köra telis i pist då jag lätt kan tröttna på att köra alpint i pist men är finns det en bra park så kör jag hellre alpint.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Svante eliasson, post: 1295213, member: 180044"] hej, jag förstår att vad du menar men från mitt perspektiv som både alpin och "telis" åkare så måste jag säga att telemark är tusen gånger roligare i mjuka pister och speciellt i djupt puder så känslan av att verkligen hoppa ned i svängarna är bara magisk. men självklart så är det enligt mig roligare att köra alpint om man ska göra volter eller raila i parken, även om man ska köra lite större drop och klippor på lite brantare berg så är det bättre med alpina skidor. även i isiga pister kan det vara roligare att köra alpint då det kan vara svårt att carva bra med tele då. men från mitt perspektiv som "parkåkare" så tycker jag att det är roligare att köra telis i pist då jag lätt kan tröttna på att köra alpint i pist men är finns det en bra park så kör jag hellre alpint. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Vad är grejen med telemark?
Tillbaka
Topp