Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad är grejen med völkl?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 541768" data-attributes="member: 40931"><p>svar till andre från andra tråden: </p><p></p><p>andre1234,</p><p></p><p>Jag har sett att du spammar köp&sälj dagligen med nya völklskidor så jag gissar att du blir ledsen när jag dissar "ditt" märke. Jag antar att du inte läst särskilt mycket i forumt då jag tror ganska många av de frekventa besökarna känner till att åtminstonde mitt måndagsex till völkl katana var ren skit. Jag har dock inte varit väldigt aktiv här på senaste tiden.</p><p></p><p>Jag orkar egentligen inte e-argumentera men hur som helst blev mina skidor kaffeved och för att summera min bekantskapskrets har jag själv fått kasta mina katanas på tippen efter ca 40 dagar. </p><p>Ca 30-40% av de jag träffat med katanas har haft ordentliga problem med hållbarheten.</p><p>100% av de jag känner med Kuros (2 st) har blåst ut sidväggen helt och böjt kanten och kärnan på samma plats. Båda efter två veckors åkning.</p><p></p><p>Detta ställer jag i jämförelse med tex dynastar legend pro som är praktiskt taget oförstörbara. Iallafall relativt sett gentemot ett par katanas. Ett par "moderna" völkl är helt enkelt inte gjorda för att åkas på på samma sätt som tex dessa skidor.</p><p></p><p>Om du inte fattat det än så är det olika skidors kvalitet vi snackar här. Mina katanas var underbara skidor när jag fick dem. Men det spelar inte ett skit roll om jag bara får åka på dem en månad innan det är dags att kassera dem.</p><p></p><p></p><p></p><p>Du har inte glömt bort att skicka in deklarationen än va förresten? Eller du kanske praktiskt nog kränger alla skidor här via FR svart?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 541768, member: 40931"] svar till andre från andra tråden: andre1234, Jag har sett att du spammar köp&sälj dagligen med nya völklskidor så jag gissar att du blir ledsen när jag dissar "ditt" märke. Jag antar att du inte läst särskilt mycket i forumt då jag tror ganska många av de frekventa besökarna känner till att åtminstonde mitt måndagsex till völkl katana var ren skit. Jag har dock inte varit väldigt aktiv här på senaste tiden. Jag orkar egentligen inte e-argumentera men hur som helst blev mina skidor kaffeved och för att summera min bekantskapskrets har jag själv fått kasta mina katanas på tippen efter ca 40 dagar. Ca 30-40% av de jag träffat med katanas har haft ordentliga problem med hållbarheten. 100% av de jag känner med Kuros (2 st) har blåst ut sidväggen helt och böjt kanten och kärnan på samma plats. Båda efter två veckors åkning. Detta ställer jag i jämförelse med tex dynastar legend pro som är praktiskt taget oförstörbara. Iallafall relativt sett gentemot ett par katanas. Ett par "moderna" völkl är helt enkelt inte gjorda för att åkas på på samma sätt som tex dessa skidor. Om du inte fattat det än så är det olika skidors kvalitet vi snackar här. Mina katanas var underbara skidor när jag fick dem. Men det spelar inte ett skit roll om jag bara får åka på dem en månad innan det är dags att kassera dem. Du har inte glömt bort att skicka in deklarationen än va förresten? Eller du kanske praktiskt nog kränger alla skidor här via FR svart? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad är grejen med völkl?
Tillbaka
Topp