Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad är INTE bra m Hendryx?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 851431" data-attributes="member: 12152"><p>Jag har inga Hendryx själv, men jag har testat en del (beskrivs i nämnda skidtest tex). Jag tycker frågan har sin grund i vad du har för målbild av dig själv som åkare. Olika skidors egenskaper gör att åkaren hamnar i en typ av åkning som ibland i viss del och ibland till stor del styrs av skidan. Extremexemplen är raceskidor för slalom jämfört med diton för störtlopp. Oavsett hur duktig åkare du är så kommer de skidorna att styra hur du åker. Hendryx står för en ganska extrem del av friåkningen, och man ser på en åkare att han har ett par Hendryx under fötterna. Hendryx säljer inte bara rent fysiskt skidor, utan står för ett helhetskoncept i deras syn på hur man ska ta sig ner för ett berg. Det är en aggressiv och mycket aktiv åkning med mycket kantning och kort radie. Hela tiden med en ton av raceåkning och med total fokus på skärande svängar och g-krafter. Nuvarande Hendryx är skidor som i första hand går bra i pisten. Rockern gör att de även går ok utanför pisten, men där är det inte alls lika karaktärsfulla som i pisten om man jämför med marknaden i övrigt. Gillar du iden av att hela tiden söka skäret och dra på i carvingsvängar med mycket kraft, då är Hendryx svårslagna. Är du mer en glidartyp som vill döda fallhöjdsmeter så effektivt som möjligt, då är det inte mycket som träffar rätt, oavsett vilken Hendryxmodell du väljer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 851431, member: 12152"] Jag har inga Hendryx själv, men jag har testat en del (beskrivs i nämnda skidtest tex). Jag tycker frågan har sin grund i vad du har för målbild av dig själv som åkare. Olika skidors egenskaper gör att åkaren hamnar i en typ av åkning som ibland i viss del och ibland till stor del styrs av skidan. Extremexemplen är raceskidor för slalom jämfört med diton för störtlopp. Oavsett hur duktig åkare du är så kommer de skidorna att styra hur du åker. Hendryx står för en ganska extrem del av friåkningen, och man ser på en åkare att han har ett par Hendryx under fötterna. Hendryx säljer inte bara rent fysiskt skidor, utan står för ett helhetskoncept i deras syn på hur man ska ta sig ner för ett berg. Det är en aggressiv och mycket aktiv åkning med mycket kantning och kort radie. Hela tiden med en ton av raceåkning och med total fokus på skärande svängar och g-krafter. Nuvarande Hendryx är skidor som i första hand går bra i pisten. Rockern gör att de även går ok utanför pisten, men där är det inte alls lika karaktärsfulla som i pisten om man jämför med marknaden i övrigt. Gillar du iden av att hela tiden söka skäret och dra på i carvingsvängar med mycket kraft, då är Hendryx svårslagna. Är du mer en glidartyp som vill döda fallhöjdsmeter så effektivt som möjligt, då är det inte mycket som träffar rätt, oavsett vilken Hendryxmodell du väljer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad är INTE bra m Hendryx?
Tillbaka
Topp