Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad är krispig snökontakt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1005175" data-attributes="member: 13863"><p>Det är mycket snack om skidor, resor, säsonger, höfter och kantisättning här på Freeride. Sällan några seriösa ämnen som debateras. Tänkte det skulle bli ändring på det nu.</p><p></p><p>Vad är krispig snökontakt?</p><p></p><p>Jag och min vän Ace är inte riktigt överens i denna fråga ... </p><p></p><p>MM</p><p>Min personliga uppfattning är att det är den nära och känsliga snökontakten man får på ett par relativt odämpade skidor. Dvs. motsatsen till den känsla man får hos ett par riktigt väldämpade skidor där man överhuvudtaget inte känner underlaget. Krispigt ...</p><p></p><p>Ace</p><p>Ace menar att det är känslan när ett par välansade pistlagg med precision "skär" sig fram på hårt underlag. Krispigt ... </p><p></p><p>Söker jag på nätet får jag följande synonymer till krispig: Frasig, Spröd, Knastrig ... Vi har naturligtvis båda helt rätt, men vad menas i allmänhet med krispighet när det gäller skidor?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1005175, member: 13863"] Det är mycket snack om skidor, resor, säsonger, höfter och kantisättning här på Freeride. Sällan några seriösa ämnen som debateras. Tänkte det skulle bli ändring på det nu. Vad är krispig snökontakt? Jag och min vän Ace är inte riktigt överens i denna fråga ... MM Min personliga uppfattning är att det är den nära och känsliga snökontakten man får på ett par relativt odämpade skidor. Dvs. motsatsen till den känsla man får hos ett par riktigt väldämpade skidor där man överhuvudtaget inte känner underlaget. Krispigt ... Ace Ace menar att det är känslan när ett par välansade pistlagg med precision "skär" sig fram på hårt underlag. Krispigt ... Söker jag på nätet får jag följande synonymer till krispig: Frasig, Spröd, Knastrig ... Vi har naturligtvis båda helt rätt, men vad menas i allmänhet med krispighet när det gäller skidor? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad är krispig snökontakt?
Tillbaka
Topp