Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad är krispig snökontakt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Christian2010" data-source="post: 1005179" data-attributes="member: 103560"><p>"Krispigt" för mig betyder hög grad av kontakt och känsla – Som det man känner med en nervös pistskida i lite småstökig pist, fast UTAN det nervösa (Eftersom "krispig" här ska beskrivas som någonting positivt). Motsatsen är den pasarvagnsliknande upplevelsen av att bara köra över snön, utan att direkt uppleva varenda liten cm2:s unika struktur. </p><p></p><p>Dämpad snökontakt omöjliggör att känna varenda lite skiftning (Dvs, den mer krispiga upplevelsen) och därigenom har MM rätt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Christian2010, post: 1005179, member: 103560"] "Krispigt" för mig betyder hög grad av kontakt och känsla – Som det man känner med en nervös pistskida i lite småstökig pist, fast UTAN det nervösa (Eftersom "krispig" här ska beskrivas som någonting positivt). Motsatsen är den pasarvagnsliknande upplevelsen av att bara köra över snön, utan att direkt uppleva varenda liten cm2:s unika struktur. Dämpad snökontakt omöjliggör att känna varenda lite skiftning (Dvs, den mer krispiga upplevelsen) och därigenom har MM rätt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad är krispig snökontakt?
Tillbaka
Topp