Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Vad behöver jag för tillbehör till min EOS 400D?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nomme" data-source="post: 208312" data-attributes="member: 35143"><p>Jag har just fått mitt 18-200 mm objektiv till min Nikon D200, och de verkar väääldigt intressant.. kommer passa helt perfekt i backen i vinter, canon har också gjort någon variant med 28-200 tror jag.</p><p></p><p>Men de beror ju helt på vad du åker kan tänka mig att ett tele objektiv har störst användning för när du åker stora berg medans i parken kanske ett fisheye är att föredra?</p><p></p><p>Som Dr Snow sa så motljus skydd kan vara bra, ingår till många objektiv så kolla de innan du köper ett. </p><p>Vet inte riktigt hur en kamera klarar kyla.. men minnes korten ska då klara ner till - 30 grader iallafall.. och jag tror inte de ska vara några större problem med kamera huset.. om du inte får in massa vatten i de så de fryser eller någonting i den stilen.</p><p></p><p>Filter och telekonverterare är ju någonting di kan kolla på.. telekonverterare kan göra tex så att du får 2 x mer zoom.. och de är betydligare billigare än ett nytt objektiv.</p><p>Polfilter,skylightfilter,stjärnfilter.. ja finns massa filter som kostar mellan 200-1000 kronor som ger sköna effekter </p><p></p><p>www.Cyberphoto.se är en bra sida där du kan hitta allt, men tänk på att beställa i tid så att du får grejjerna, finns inte alltid på lager.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nomme, post: 208312, member: 35143"] Jag har just fått mitt 18-200 mm objektiv till min Nikon D200, och de verkar väääldigt intressant.. kommer passa helt perfekt i backen i vinter, canon har också gjort någon variant med 28-200 tror jag. Men de beror ju helt på vad du åker kan tänka mig att ett tele objektiv har störst användning för när du åker stora berg medans i parken kanske ett fisheye är att föredra? Som Dr Snow sa så motljus skydd kan vara bra, ingår till många objektiv så kolla de innan du köper ett. Vet inte riktigt hur en kamera klarar kyla.. men minnes korten ska då klara ner till - 30 grader iallafall.. och jag tror inte de ska vara några större problem med kamera huset.. om du inte får in massa vatten i de så de fryser eller någonting i den stilen. Filter och telekonverterare är ju någonting di kan kolla på.. telekonverterare kan göra tex så att du får 2 x mer zoom.. och de är betydligare billigare än ett nytt objektiv. Polfilter,skylightfilter,stjärnfilter.. ja finns massa filter som kostar mellan 200-1000 kronor som ger sköna effekter www.Cyberphoto.se är en bra sida där du kan hitta allt, men tänk på att beställa i tid så att du får grejjerna, finns inte alltid på lager. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Vad behöver jag för tillbehör till min EOS 400D?
Tillbaka
Topp