Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Vad behövs för utbildning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="edgeman" data-source="post: 476186" data-attributes="member: 14688"><p>Jag baserar det på att jag just är helt jävig! =)</p><p></p><p>Nja, där har du fel däremot.</p><p>Skidlärarlinjen tar in externa instruktörer de också. Under mitt år hade vi alltid en från SLAO och en från Friluftsfrämjandet som instruktör när vi gick kurs.</p><p>Hur det är med tester idag vet jag inte, jag vet bara att det är annorlunda emot när jag gick för ett par år sedan. Vad jag har hört är att de har testdagar även på skidlärarlinjen.</p><p>Så där får du läsa på lite!</p><p></p><p>Kontentan är att det finns fler vägar att gå, de är olika vilket är kanon eftersom vi alla är olika.</p><p>Skidlärarlinjen passade mig eftersom man under ett intensivt år åker enormt mycket skidor, tar alla kurser och även läser mycket intressant ämnen på hösten.</p><p>SCoTT är, enligt mig, för lång och sedan spelade det stor roll att den ligger i Orsa för min del. Åre är i mångt och mycket svensk utförsåkningscentrum och att få vara i den miljön och åka skidor en hel vinter och samtidigt lära sig något, knyta kontaker var fantastiskt.</p><p></p><p>Men som sagt, det finns fler vägar och gå och om man nu skulle vilja ta examen är kriterierna likadana för alla vare sig man gått SCoTT eller SSLL.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="edgeman, post: 476186, member: 14688"] Jag baserar det på att jag just är helt jävig! =) Nja, där har du fel däremot. Skidlärarlinjen tar in externa instruktörer de också. Under mitt år hade vi alltid en från SLAO och en från Friluftsfrämjandet som instruktör när vi gick kurs. Hur det är med tester idag vet jag inte, jag vet bara att det är annorlunda emot när jag gick för ett par år sedan. Vad jag har hört är att de har testdagar även på skidlärarlinjen. Så där får du läsa på lite! Kontentan är att det finns fler vägar att gå, de är olika vilket är kanon eftersom vi alla är olika. Skidlärarlinjen passade mig eftersom man under ett intensivt år åker enormt mycket skidor, tar alla kurser och även läser mycket intressant ämnen på hösten. SCoTT är, enligt mig, för lång och sedan spelade det stor roll att den ligger i Orsa för min del. Åre är i mångt och mycket svensk utförsåkningscentrum och att få vara i den miljön och åka skidor en hel vinter och samtidigt lära sig något, knyta kontaker var fantastiskt. Men som sagt, det finns fler vägar och gå och om man nu skulle vilja ta examen är kriterierna likadana för alla vare sig man gått SCoTT eller SSLL. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Vad behövs för utbildning?
Tillbaka
Topp