Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
vad beror felskär på?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="myrshlok" data-source="post: 511076" data-attributes="member: 61254"><p>jag har ett par mittmonterade armada ar6 181 från 06/07 och jag får ganska ofta felskär i pisten och i kicken och dom känns oroliga i sidled när man åker fort liksom wobblar dom fram och tillbaka och sticker iväg ibland. ibland knns det även som om dom inte har något grepp på bakdelan av skidan. att den bara glider iväg när man landar efter snurrar och så. ska tillägga att jag railat lite med dom sen jag köpte dom beg. i enligt mig bra skick. inga stora repor under nu heller. kan tillägga att jag väger typ 80kg</p><p></p><p>är det något som känner igen problemet? vad beror det ? är det mittmonteringen som gör skidan ostabilare? eller bara slöa kanter? någon som vet vad den där känslan i tailarna beror på?</p><p></p><p>testade min kombis bakmonterade troublemakers från 04/05 och dom känndes mycket pålitligare och stabilare och fick inga felskär. tycker det var rätt konstigt eftersom det ska vara skidor för samma användningsområde.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="myrshlok, post: 511076, member: 61254"] jag har ett par mittmonterade armada ar6 181 från 06/07 och jag får ganska ofta felskär i pisten och i kicken och dom känns oroliga i sidled när man åker fort liksom wobblar dom fram och tillbaka och sticker iväg ibland. ibland knns det även som om dom inte har något grepp på bakdelan av skidan. att den bara glider iväg när man landar efter snurrar och så. ska tillägga att jag railat lite med dom sen jag köpte dom beg. i enligt mig bra skick. inga stora repor under nu heller. kan tillägga att jag väger typ 80kg är det något som känner igen problemet? vad beror det ? är det mittmonteringen som gör skidan ostabilare? eller bara slöa kanter? någon som vet vad den där känslan i tailarna beror på? testade min kombis bakmonterade troublemakers från 04/05 och dom känndes mycket pålitligare och stabilare och fick inga felskär. tycker det var rätt konstigt eftersom det ska vara skidor för samma användningsområde. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
vad beror felskär på?
Tillbaka
Topp