Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad bör jag veta som amatöroffpiståkare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 827665" data-attributes="member: 80520"><p>Håller du dig bredvid pisten eller i områden som sluttar in mot pisten (det vill säga områden som är bredvid pisten men inte nödvändigtvis har parallell fallinje med den) kommer pistörerna ha sprängt för laviner för att piståkarna inte ska vara utsatta för lavinrisk. Om du dessutom undviker att åka utanför pisten om lavinskalan som pistörerna sätter håller sig på 3 eller ska det inte vara några problem. Är det den typen av åkning som gäller borde du klara dig bra med en ev. recco-bricka, transa för den typen av pistnära åkning borde inte vara mer än en onödig investering, både i tid och pengar.</p><p></p><p>Jag kommer säkert bli överöst av folk som vill döda mig för det jag skriver nu, men det är smällar jag får ta. Om centralbyråkraten har någon form av invändningar skulle jag råda dig att lyssna på hans ord istället, han vet vad han pratar om!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 827665, member: 80520"] Håller du dig bredvid pisten eller i områden som sluttar in mot pisten (det vill säga områden som är bredvid pisten men inte nödvändigtvis har parallell fallinje med den) kommer pistörerna ha sprängt för laviner för att piståkarna inte ska vara utsatta för lavinrisk. Om du dessutom undviker att åka utanför pisten om lavinskalan som pistörerna sätter håller sig på 3 eller ska det inte vara några problem. Är det den typen av åkning som gäller borde du klara dig bra med en ev. recco-bricka, transa för den typen av pistnära åkning borde inte vara mer än en onödig investering, både i tid och pengar. Jag kommer säkert bli överöst av folk som vill döda mig för det jag skriver nu, men det är smällar jag får ta. Om centralbyråkraten har någon form av invändningar skulle jag råda dig att lyssna på hans ord istället, han vet vad han pratar om! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad bör jag veta som amatöroffpiståkare?
Tillbaka
Topp