Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vad finns det för pist-/allmountain-skidor med relativt kort radie?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="supermarium" data-source="post: 1311337" data-attributes="member: 176752"><p>I min quiver har jag bland annat ett par Völkl Racetiger SL 13, 170 cm och ett par Blizzard Brahma 88, 183 cm, radie 17,5. </p><p>Mellan dessa finns det ett tomrum som för eller senare måste fyllas, för så säger skidlagen. </p><p>Båda är ju ganska krävande skidor och även om jag har relativt god teknik är det ganska jobbiga skidor att åka när det blir puckelpist på eftermiddagen. </p><p></p><p>Om jag var ekonomiskt oberoende hade jag redan köpt ett par Black Crows Octo i 179. Körde dom på skidtestet i Vemdalsskalet och blev mycket imponerad. Radie 14, bra kantgrepp för sin vikt, men samtidigt väldigt lättåkt, lekfull och enkel att sladda. </p><p></p><p>Vad finns det för alternativ till Octon? Hur står sig föregångaren, Vertis i jämförelse? Extrem Project 83? Något bredare skidor kan också vara intressant förutsatt att de har liknande karaktär.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="supermarium, post: 1311337, member: 176752"] I min quiver har jag bland annat ett par Völkl Racetiger SL 13, 170 cm och ett par Blizzard Brahma 88, 183 cm, radie 17,5. Mellan dessa finns det ett tomrum som för eller senare måste fyllas, för så säger skidlagen. Båda är ju ganska krävande skidor och även om jag har relativt god teknik är det ganska jobbiga skidor att åka när det blir puckelpist på eftermiddagen. Om jag var ekonomiskt oberoende hade jag redan köpt ett par Black Crows Octo i 179. Körde dom på skidtestet i Vemdalsskalet och blev mycket imponerad. Radie 14, bra kantgrepp för sin vikt, men samtidigt väldigt lättåkt, lekfull och enkel att sladda. Vad finns det för alternativ till Octon? Hur står sig föregångaren, Vertis i jämförelse? Extrem Project 83? Något bredare skidor kan också vara intressant förutsatt att de har liknande karaktär. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vad finns det för pist-/allmountain-skidor med relativt kort radie?
Tillbaka
Topp