Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Vad för kläder (lager på lager?)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Foehammer117" data-source="post: 937723" data-attributes="member: 131689"><p>Hej.</p><p></p><p>Har förstått att det finns två olika stilar i backen (nej jag åker inte så mkt.. ÄN!) De som klär sig i alldeles för stora, fula (min personliga åsikt), färgglada kläder med massor av konstiga mönster på. När jag har känt på många av dessa jackor så tycker jag ofta att kvalitén har varit lite si-sådär. Drar dessa över en å samma kant å kallar dem lite random för.. snowboardnissar. (nej jag hatar er inte, tkr bara inte det är snyggt).</p><p></p><p>Så finns de skidnissarna som har stil (än en gång enligt mig själv då), som köper relativt kroppsnära skaljackor (peak, Haglöfs, mm), och använder sig av lager på lager principen. Så här vill jag heltklart se ut i backen!</p><p></p><p>Men skaljackor är som sagt kallt. Så vad bör jag ha för lager med mig (kan verkligen inget om vilka lager jag behöver för olika väderlekar)? Har i alla fall införskaffat kroppsnära underställ i marino-ull. Tunnare dun jacka från exempelvis klättermusen är även planerat. </p><p></p><p>Så ja, kan någon gå igenom vilka lager jag bör ta på mig för olika temperaturer, och då såklart, vad jag skulle behöva ha med mig. </p><p></p><p>Snygg hjälm för den här typen av 'stil' och googles är ju inte fel om ngn tippsar om också.</p><p></p><p>Tack!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Foehammer117, post: 937723, member: 131689"] Hej. Har förstått att det finns två olika stilar i backen (nej jag åker inte så mkt.. ÄN!) De som klär sig i alldeles för stora, fula (min personliga åsikt), färgglada kläder med massor av konstiga mönster på. När jag har känt på många av dessa jackor så tycker jag ofta att kvalitén har varit lite si-sådär. Drar dessa över en å samma kant å kallar dem lite random för.. snowboardnissar. (nej jag hatar er inte, tkr bara inte det är snyggt). Så finns de skidnissarna som har stil (än en gång enligt mig själv då), som köper relativt kroppsnära skaljackor (peak, Haglöfs, mm), och använder sig av lager på lager principen. Så här vill jag heltklart se ut i backen! Men skaljackor är som sagt kallt. Så vad bör jag ha för lager med mig (kan verkligen inget om vilka lager jag behöver för olika väderlekar)? Har i alla fall införskaffat kroppsnära underställ i marino-ull. Tunnare dun jacka från exempelvis klättermusen är även planerat. Så ja, kan någon gå igenom vilka lager jag bör ta på mig för olika temperaturer, och då såklart, vad jag skulle behöva ha med mig. Snygg hjälm för den här typen av 'stil' och googles är ju inte fel om ngn tippsar om också. Tack! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Vad för kläder (lager på lager?)
Tillbaka
Topp