Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad för skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 85865" data-source="post: 833618"><p>Satsa på en skida som inte är alltför smal för att kunne flyta på i Österrikes offpist. Skulle dock inte rekommendera en alltför fet eftersom du åker över hela berget och det är schysst att kunna dra på i pisten utan att känna att de är för klumpiga.</p><p>Blir ju att du får kompromissa eftersom du rör dig överallt. Välj en skida som är lite lagom helt enkelt.</p><p>Men vad är det då?!</p><p>Ja, inte för mjuk eftersom den inte ska fladdra i pisten men ändå inte vara för hård för park och att leka runt.</p><p></p><p>Eftersom jag är mest insnöad i Völkl så är min spontana tanke en Völkl Bridge.</p><p>Mått: 128-95-115</p><p>Det är en twintipskida som du kan använda i parken. Kanske inte den smidigaste parkskidan men nog fint. Med de måtten ska det inte vara några problem i pisten och du kommer ha det fint i pudret.</p><p></p><p>Någon annan skulle kanske sagt något annat så kolla även med andra, men jag tror att Völkl Bridge är ett bra alternativ som du inte kommer bli besviken på. Tror den är bra om du ska ha allt i ett.</p><p></p><p>Vad det gäller längd så skulle jag välja en 179 cm om jag vore dig. 171 funkar ju också men jag skulle absolut gå upp en längd, då den är lagom för mig som är 168 och väger ca 65. Alldeles för många som har för korta skidor och med det du beskriver så tycker jag absolut 179.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 85865, post: 833618"] Satsa på en skida som inte är alltför smal för att kunne flyta på i Österrikes offpist. Skulle dock inte rekommendera en alltför fet eftersom du åker över hela berget och det är schysst att kunna dra på i pisten utan att känna att de är för klumpiga. Blir ju att du får kompromissa eftersom du rör dig överallt. Välj en skida som är lite lagom helt enkelt. Men vad är det då?! Ja, inte för mjuk eftersom den inte ska fladdra i pisten men ändå inte vara för hård för park och att leka runt. Eftersom jag är mest insnöad i Völkl så är min spontana tanke en Völkl Bridge. Mått: 128-95-115 Det är en twintipskida som du kan använda i parken. Kanske inte den smidigaste parkskidan men nog fint. Med de måtten ska det inte vara några problem i pisten och du kommer ha det fint i pudret. Någon annan skulle kanske sagt något annat så kolla även med andra, men jag tror att Völkl Bridge är ett bra alternativ som du inte kommer bli besviken på. Tror den är bra om du ska ha allt i ett. Vad det gäller längd så skulle jag välja en 179 cm om jag vore dig. 171 funkar ju också men jag skulle absolut gå upp en längd, då den är lagom för mig som är 168 och väger ca 65. Alldeles för många som har för korta skidor och med det du beskriver så tycker jag absolut 179. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad för skidor?
Tillbaka
Topp