Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vad för skillnad mellan STH 14 och SHT 16
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 838059" data-attributes="member: 13863"><p>Ladda ned <a href="http://www.salomoncertification.com/manuals/2010-11_Shop_Practice_Manual.pdf" target="_blank">Salomons butiksmanual 2010/11</a> och läs om bindningsinställningar på sidan 15 och 16. Här finns också information om hur bindingarna ska ställas in för övrigt, vilket är minst lika viktigt som rätt spänning på fjädrarna. </p><p></p><p>Observera att Salomon delar in skidåkarna i tre grupper, 1,2 och 3 beroende på körskicklighet. Enlig denna guide hamnar jag på din 8,5 (94 kg och typ 3) vilket stämmer bra med vad jag brukar köra på (omkring 9).</p><p></p><p>Tänk på att det skiljer enormt mellan olika bindningar i elasticitet och andra faktorer som påverkar hur och när bindningen löser ut. Dessutom är bindningens dinskala långt ifrån ett precisionsinstrument, vilket innebär att 8 på en bindning kan vara något helt annat på en annan bindning.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 838059, member: 13863"] Ladda ned [url=http://www.salomoncertification.com/manuals/2010-11_Shop_Practice_Manual.pdf]Salomons butiksmanual 2010/11[/url] och läs om bindningsinställningar på sidan 15 och 16. Här finns också information om hur bindingarna ska ställas in för övrigt, vilket är minst lika viktigt som rätt spänning på fjädrarna. Observera att Salomon delar in skidåkarna i tre grupper, 1,2 och 3 beroende på körskicklighet. Enlig denna guide hamnar jag på din 8,5 (94 kg och typ 3) vilket stämmer bra med vad jag brukar köra på (omkring 9). Tänk på att det skiljer enormt mellan olika bindningar i elasticitet och andra faktorer som påverkar hur och när bindningen löser ut. Dessutom är bindningens dinskala långt ifrån ett precisionsinstrument, vilket innebär att 8 på en bindning kan vara något helt annat på en annan bindning. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vad för skillnad mellan STH 14 och SHT 16
Tillbaka
Topp