Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vad för skillnad mellan STH 14 och SHT 16
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 839788" data-attributes="member: 46762"><p>Leffe är inne och nosar på svaret...</p><p></p><p>jag väger själv 72-75kg och växlar mellan STH14 Driver (inte vanliga STH14!) och STH16 på mina skidor. STH16 på puderskidor och STH14 på parklaggen...</p><p></p><p>Har ganska snarlik inställning oberoende bindning, runt 10,5 i parken och 11-12 i offpisten. Dvs. jag kan köra uteslutande på ena typen av bindning om jag vill. Det som avgör är att jag vill kunna ha möjligheten att skruva ner lite i början av säsongens parkåkning, men samtidigt vill ja ha maximal hållbarhet i offpisten samt möjligheten att skruva upp mot 13-13,5 om det skall tävlingsåkas eller hoppas stora stenar...</p><p></p><p>Jag är ingen stor fan av oversize-tån som sitter på STH12, den är för klent byggd helt enkelt. Samma tå sitter på STH14, därav pest eller kolera-val. STH14 Driver däremot är the shit, så ta den!</p><p></p><p>Frågar du mig har jag mycket svårt att förstå varför någon skall behöva skruva på STH16 på en parkskida. 14 Driver räcker helt klart med tanke på att man kan justera den så pass bra och ändå skruva riktigt högt. Den släpper inte om det verkligen inte ska släppa...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 839788, member: 46762"] Leffe är inne och nosar på svaret... jag väger själv 72-75kg och växlar mellan STH14 Driver (inte vanliga STH14!) och STH16 på mina skidor. STH16 på puderskidor och STH14 på parklaggen... Har ganska snarlik inställning oberoende bindning, runt 10,5 i parken och 11-12 i offpisten. Dvs. jag kan köra uteslutande på ena typen av bindning om jag vill. Det som avgör är att jag vill kunna ha möjligheten att skruva ner lite i början av säsongens parkåkning, men samtidigt vill ja ha maximal hållbarhet i offpisten samt möjligheten att skruva upp mot 13-13,5 om det skall tävlingsåkas eller hoppas stora stenar... Jag är ingen stor fan av oversize-tån som sitter på STH12, den är för klent byggd helt enkelt. Samma tå sitter på STH14, därav pest eller kolera-val. STH14 Driver däremot är the shit, så ta den! Frågar du mig har jag mycket svårt att förstå varför någon skall behöva skruva på STH16 på en parkskida. 14 Driver räcker helt klart med tanke på att man kan justera den så pass bra och ändå skruva riktigt högt. Den släpper inte om det verkligen inte ska släppa... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vad för skillnad mellan STH 14 och SHT 16
Tillbaka
Topp