Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad föreslår ni för skidor ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kleverboi" data-source="post: 495220" data-attributes="member: 89063"><p>1080 offpist? Det är nog inte helt optimal setup kanske. Rätt smal midga på den. Du kanske skulle gå på lite bredare skidor med tanke på vikten. Som jibb funkar den säkert helt okej men utanför pisten kommer den nog kännas lite tunn.</p><p></p><p>Längden på skidorna är ganska individuell. Jag kör inte så mycket park själv men de jag känner som har lite koll kör på skidor rätt nära sin egna längd. Kanske något kortare bara. Jäkligt mycket tycke och smak där tyvärr.</p><p></p><p>Du har inte kollat om nån butik har någon 07/08 kvar av nåt annat du är intresserad av?</p><p>Man brukar kunna hitta rätt bra "slask" - skidor till grymma priser på de stora kedjorna ("slask" = ett ex kvar). </p><p></p><p>Det står i annonsen att de är inköpta 07, ser dock ut som 05/06 grafiken om jag inte är helt ute och cyklar. Känns som priset är lite högt. </p><p></p><p>Kolla på armada ar6 - de är lite bredare än 1080, har bra betyg i recensionerna och verkar funka både till park/puder. <a href="https://www.freeride.se/review/view.php?id=3550" target="_blank">https://www.freeride.se/review/view.php?id=3550</a></p><p></p><p>Lycka till!</p><p></p><p>Edit: </p><p>Skidbutiken.com säljer Armada AR6 07/08:or för 2795:-</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kleverboi, post: 495220, member: 89063"] 1080 offpist? Det är nog inte helt optimal setup kanske. Rätt smal midga på den. Du kanske skulle gå på lite bredare skidor med tanke på vikten. Som jibb funkar den säkert helt okej men utanför pisten kommer den nog kännas lite tunn. Längden på skidorna är ganska individuell. Jag kör inte så mycket park själv men de jag känner som har lite koll kör på skidor rätt nära sin egna längd. Kanske något kortare bara. Jäkligt mycket tycke och smak där tyvärr. Du har inte kollat om nån butik har någon 07/08 kvar av nåt annat du är intresserad av? Man brukar kunna hitta rätt bra "slask" - skidor till grymma priser på de stora kedjorna ("slask" = ett ex kvar). Det står i annonsen att de är inköpta 07, ser dock ut som 05/06 grafiken om jag inte är helt ute och cyklar. Känns som priset är lite högt. Kolla på armada ar6 - de är lite bredare än 1080, har bra betyg i recensionerna och verkar funka både till park/puder. [URL]https://www.freeride.se/review/view.php?id=3550[/URL] Lycka till! Edit: Skidbutiken.com säljer Armada AR6 07/08:or för 2795:- [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad föreslår ni för skidor ?
Tillbaka
Topp