Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad gjorde du med din utrustning idag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1055987" data-attributes="member: 13861"><p>Jag var inne på det i en tråd om Kingpin. Men lätt förkortat:</p><p></p><p>Kingpin:</p><p>+ I princip noll kraftförlust i sidled. </p><p>+ Häldelen är brutalt stabil.</p><p>+ Ordentlig förspänning.</p><p>+ Enkelt handhavande uppför med hälhöjarna.</p><p>+ Möjlighet att byta broms.</p><p>– Ingen direkt stötdämpning i tådelen.</p><p>– Går "bara" till DIN 13. Vilket kan eller inte kan vara en nackdel, det får tiden utvisa.</p><p></p><p>Beast:</p><p>+ Bra åkkänsla.</p><p>+ Elastisk tådel.</p><p>+ DIN 16</p><p>– Sjukt fippligt handhavande med hälhöjarna.</p><p>– Tådelen fastnar ibland med vingarna ute. Jag löste iofs det med en dusch med 5-56.</p><p>– Går inte att byta broms.</p><p> </p><p>Jämnt skägg, men Kingpin är nog vinnaren i nuläget.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1055987, member: 13861"] Jag var inne på det i en tråd om Kingpin. Men lätt förkortat: Kingpin: + I princip noll kraftförlust i sidled. + Häldelen är brutalt stabil. + Ordentlig förspänning. + Enkelt handhavande uppför med hälhöjarna. + Möjlighet att byta broms. – Ingen direkt stötdämpning i tådelen. – Går "bara" till DIN 13. Vilket kan eller inte kan vara en nackdel, det får tiden utvisa. Beast: + Bra åkkänsla. + Elastisk tådel. + DIN 16 – Sjukt fippligt handhavande med hälhöjarna. – Tådelen fastnar ibland med vingarna ute. Jag löste iofs det med en dusch med 5-56. – Går inte att byta broms. Jämnt skägg, men Kingpin är nog vinnaren i nuläget. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad gjorde du med din utrustning idag?
Tillbaka
Topp