Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad gjorde du med din utrustning idag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KaitsuH" data-source="post: 1195106" data-attributes="member: 59050"><p>Vallar du verkligen dina alpint skidor med hög fluor pulvren? Verkligen? Du måste vara rik som fan! Att pulvervalla ett par alpint skidor med bra pulvren kostar ca. 20 - 50 euro, och den vallningen håller absolut inte hela dagen, kanske några åk bara.</p><p>Jag har vallat längskidor rätt så mycket med fluor pulvren också. Eller varje gång, när jag och nån kompis eller släkting har tagit med i nån maraton längd tävling. Problemet är, att på maraton längd tävlingar (tex. Vasa loppet) vallningen hjälper kanske de första 3 - 4 mil bara. (Jag är nästan säker på att jag skall få någon kräfta, så mycket har jag använt fluor pulvren inom nästan 30 år!)</p><p></p><p>P.S. Jag kollade just. En 30 gr burk Swix Cera F kostar 100 euro idag, och man kan valla 3 par skidor med den. Så, 30 euro per vallningen, som håller bara några åk. Är det värt det?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KaitsuH, post: 1195106, member: 59050"] Vallar du verkligen dina alpint skidor med hög fluor pulvren? Verkligen? Du måste vara rik som fan! Att pulvervalla ett par alpint skidor med bra pulvren kostar ca. 20 - 50 euro, och den vallningen håller absolut inte hela dagen, kanske några åk bara. Jag har vallat längskidor rätt så mycket med fluor pulvren också. Eller varje gång, när jag och nån kompis eller släkting har tagit med i nån maraton längd tävling. Problemet är, att på maraton längd tävlingar (tex. Vasa loppet) vallningen hjälper kanske de första 3 - 4 mil bara. (Jag är nästan säker på att jag skall få någon kräfta, så mycket har jag använt fluor pulvren inom nästan 30 år!) P.S. Jag kollade just. En 30 gr burk Swix Cera F kostar 100 euro idag, och man kan valla 3 par skidor med den. Så, 30 euro per vallningen, som håller bara några åk. Är det värt det? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad gjorde du med din utrustning idag?
Tillbaka
Topp