Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad gjorde du med din utrustning idag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1204175" data-attributes="member: 80520"><p>Fortsätter med innehåll här som inte är vallat och/eller monterat skidor!</p><p></p><p>En kombination av att Sidas norska leverantör slutat med allt vad butterfly/C-/V-shapes och inspirerad av [USER=145369]@farsan56[/USER] s ord "Sträck ut armarna och säg: jag är inte rädd jag kan bootfitting" inhandlade jag ett cellplastliggunderlag för 99 kronor och började arbeta med saxen. Resultatet blev en avancerad, icke-symmetrisk historia som för närvarande är fäst med silvertejp och vid torrtestning hemma på vardagsrumsgolvet kändes ganska bra.</p><p></p><p>Det ser väldigt tjockt ut, men materialet i billiga cellplastunderlag är också ganska mjukt och flexibelt. Kanske ändå är lite tjockt och trycker lite mycket, ska försöka komma ut på lite testtur efter jobbet nästa gång vädret är drägligt (værmeldingen säger regn kommande par dagarna eller så). Med mycket tur känns det bra direkt, med tur behöver jag bara trimma ner tjockleken. Går det åt helvete får jag kassera hela designen och tänka igen.</p><p></p><p>Om jag känner med handen med linern på plats nere i skalet känns det som att jag lyckats få linern att behålla formen, men med rejält mycket mer nyp runt hälen!</p><p></p><p>När det känns bra kommer kontaktlimmet komma fram.</p><p>[ATTACH=full]3697[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1204175, member: 80520"] Fortsätter med innehåll här som inte är vallat och/eller monterat skidor! En kombination av att Sidas norska leverantör slutat med allt vad butterfly/C-/V-shapes och inspirerad av [USER=145369]@farsan56[/USER] s ord "Sträck ut armarna och säg: jag är inte rädd jag kan bootfitting" inhandlade jag ett cellplastliggunderlag för 99 kronor och började arbeta med saxen. Resultatet blev en avancerad, icke-symmetrisk historia som för närvarande är fäst med silvertejp och vid torrtestning hemma på vardagsrumsgolvet kändes ganska bra. Det ser väldigt tjockt ut, men materialet i billiga cellplastunderlag är också ganska mjukt och flexibelt. Kanske ändå är lite tjockt och trycker lite mycket, ska försöka komma ut på lite testtur efter jobbet nästa gång vädret är drägligt (værmeldingen säger regn kommande par dagarna eller så). Med mycket tur känns det bra direkt, med tur behöver jag bara trimma ner tjockleken. Går det åt helvete får jag kassera hela designen och tänka igen. Om jag känner med handen med linern på plats nere i skalet känns det som att jag lyckats få linern att behålla formen, men med rejält mycket mer nyp runt hälen! När det känns bra kommer kontaktlimmet komma fram. [ATTACH type="full"]3697[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad gjorde du med din utrustning idag?
Tillbaka
Topp