Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad gjorde du med din utrustning idag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xviggenx" data-source="post: 1206440" data-attributes="member: 97967"><p>Får se om det här infallet var värt den stora "investeringen" på 500kr. Tanken var ju att jag skulle köpa/ordna ett par nya innerskor till mina TLT6:or jag splittar i. Originalen är verkligen helt sjukt kass och tokslut ovanpå det.. Kikat runt på Palau och såklart Intuition (som är notoriskt as-svåra att få tag på), landade på <a href="https://palau-ski-boot-liners.com/ski-liners/all-track-power-lt/?lang=en" target="_blank">Palau alltrack power lt</a> som verkade vettigast. Sen dök det upp ett par i princip oanvända Spyne 130 LV i 25,5 här på K&S, efter mer eller mindre 45 sekunders funderande drog jag iväg ett pm och sa mer eller mindre "jag tar dom". Har tidigare ägt ett par Pinnacle 110 (LV innan LV fanns) av första årsmodell i 26,5 som helt ärligt var en storlek för stora så jag var 97% säker på att dom skulle sitta som handen i hestrahandsken. Vilket dom gjorde!</p><p></p><p>Så i med innerskon i TLT6:orna och sen var det dags att börja "modda" dom för att funka till splittande, dom kommer ju aldrig få ett "touring notch" på baksidan av skaftet men ultralon är ju såpass mjukt och böjligt att det inte borde vara några problem. Det kändes i vart fall inte dåligt vid lite torrgående hemma i lägenheten. Avsaknaden av snörning är ju helt klart sämre, men inget som inte nål, tråd och lite stormlina kan ordna! Nu fattas bara lite formgjutning. För 500kr är jag toknöjd, med tanke på att det är K2:s lyxigaste/finaste Intuition-liner som är väl runt 95% av en tvättäkta eftermarknads-Inuition. #DIYordie</p><p>[ATTACH=full]4381[/ATTACH]</p><p>[ATTACH=full]4382[/ATTACH][ATTACH=full]4383[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xviggenx, post: 1206440, member: 97967"] Får se om det här infallet var värt den stora "investeringen" på 500kr. Tanken var ju att jag skulle köpa/ordna ett par nya innerskor till mina TLT6:or jag splittar i. Originalen är verkligen helt sjukt kass och tokslut ovanpå det.. Kikat runt på Palau och såklart Intuition (som är notoriskt as-svåra att få tag på), landade på [URL='https://palau-ski-boot-liners.com/ski-liners/all-track-power-lt/?lang=en']Palau alltrack power lt[/URL] som verkade vettigast. Sen dök det upp ett par i princip oanvända Spyne 130 LV i 25,5 här på K&S, efter mer eller mindre 45 sekunders funderande drog jag iväg ett pm och sa mer eller mindre "jag tar dom". Har tidigare ägt ett par Pinnacle 110 (LV innan LV fanns) av första årsmodell i 26,5 som helt ärligt var en storlek för stora så jag var 97% säker på att dom skulle sitta som handen i hestrahandsken. Vilket dom gjorde! Så i med innerskon i TLT6:orna och sen var det dags att börja "modda" dom för att funka till splittande, dom kommer ju aldrig få ett "touring notch" på baksidan av skaftet men ultralon är ju såpass mjukt och böjligt att det inte borde vara några problem. Det kändes i vart fall inte dåligt vid lite torrgående hemma i lägenheten. Avsaknaden av snörning är ju helt klart sämre, men inget som inte nål, tråd och lite stormlina kan ordna! Nu fattas bara lite formgjutning. För 500kr är jag toknöjd, med tanke på att det är K2:s lyxigaste/finaste Intuition-liner som är väl runt 95% av en tvättäkta eftermarknads-Inuition. #DIYordie [ATTACH type="full"]4381[/ATTACH] [ATTACH type="full"]4382[/ATTACH][ATTACH type="full"]4383[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad gjorde du med din utrustning idag?
Tillbaka
Topp