Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad gjorde du med din utrustning idag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ilon" data-source="post: 1251098" data-attributes="member: 143711"><p>Allt detta är ju inte tekniskt <strong>idag</strong>, men, <em>igår</em> och idag så har jag fortsatt med reparationen av min split.</p><p></p><p>Först blev det till att göra ytterligare en kanal för att få en längre bit trä som lappas i.</p><p></p><p>Sedan såga till en passande bit björkträ, hade lite begränsat med verktyg (endast fein + mattkniv), så det tog sin tid!</p><p>[ATTACH=full]15515[/ATTACH]</p><p></p><p>Sedan kleta i 2komp epoxi, sätta biten på plats och sätta tryck på det.</p><p>[ATTACH=full]15513[/ATTACH]</p><p></p><p>Idag blev det att hyvla bort överflödigt trä och lim, i badrummet, 07.40, till grannens stora förtret. Gjorde därför en paus och fortsatte vid 9-tiden.</p><p>[ATTACH=full]15511[/ATTACH]</p><p></p><p>Sedan det pilliga jobbet med att såga till en bit som passar bra för att lappa i..</p><p>[ATTACH=full]15510[/ATTACH]</p><p></p><p>Slutligen blev det att kleta i epoxy och lägga dit med fjäderstålet:</p><p>[ATTACH=full]15509[/ATTACH]</p><p></p><p>Sedan mer epoxy, dit med träklossen och till sist sätta press på det hela!</p><p>[ATTACH=full]15507[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ilon, post: 1251098, member: 143711"] Allt detta är ju inte tekniskt [B]idag[/B], men, [I]igår[/I] och idag så har jag fortsatt med reparationen av min split. Först blev det till att göra ytterligare en kanal för att få en längre bit trä som lappas i. Sedan såga till en passande bit björkträ, hade lite begränsat med verktyg (endast fein + mattkniv), så det tog sin tid! [ATTACH type="full"]15515[/ATTACH] Sedan kleta i 2komp epoxi, sätta biten på plats och sätta tryck på det. [ATTACH type="full"]15513[/ATTACH] Idag blev det att hyvla bort överflödigt trä och lim, i badrummet, 07.40, till grannens stora förtret. Gjorde därför en paus och fortsatte vid 9-tiden. [ATTACH type="full"]15511[/ATTACH] Sedan det pilliga jobbet med att såga till en bit som passar bra för att lappa i.. [ATTACH type="full"]15510[/ATTACH] Slutligen blev det att kleta i epoxy och lägga dit med fjäderstålet: [ATTACH type="full"]15509[/ATTACH] Sedan mer epoxy, dit med träklossen och till sist sätta press på det hela! [ATTACH type="full"]15507[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad gjorde du med din utrustning idag?
Tillbaka
Topp