Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad gjorde du med din utrustning idag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SoulRider" data-source="post: 1298884" data-attributes="member: 185650"><p>Som jag förstår det har Atomic bytt plast-typen i nya Hawx till årets modell vilket vad jag har hört ger en styvare pjäxa jämfört med tidigare (dvs. 2024 års modell är styvare än 2023 även om bägge är 130 flex). Jag tyckte dock ändå att jag ville ha lite mer styvhet, i vart fall i hård pist där jag inbland hamnar. Det var mycket därför som jag satte på Booster-straps (world cup-varianten) och tycker att det styvade upp pjäxan rätt bra.</p><p></p><p>Vad gäller hälen kan jag ibland få lite ont eller snarare "känning", men inget farligt och jag kan köra heldagar utan större problem. För min del tror jag att det beror på att pjäxorna är väl tajta på längden och att hälen trycks bak så pass hårt för att tårna ska få plats. Detta tror och hoppas jag kommer lösa sig av sig självt med lite fler skiddagar i pjäxorna som förhoppningsvis trycker ut innerskon någon ynka mm i längdled. Grymt hälgrepp dock, inga som helst problem med att det skulle glappa i någon riktning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SoulRider, post: 1298884, member: 185650"] Som jag förstår det har Atomic bytt plast-typen i nya Hawx till årets modell vilket vad jag har hört ger en styvare pjäxa jämfört med tidigare (dvs. 2024 års modell är styvare än 2023 även om bägge är 130 flex). Jag tyckte dock ändå att jag ville ha lite mer styvhet, i vart fall i hård pist där jag inbland hamnar. Det var mycket därför som jag satte på Booster-straps (world cup-varianten) och tycker att det styvade upp pjäxan rätt bra. Vad gäller hälen kan jag ibland få lite ont eller snarare "känning", men inget farligt och jag kan köra heldagar utan större problem. För min del tror jag att det beror på att pjäxorna är väl tajta på längden och att hälen trycks bak så pass hårt för att tårna ska få plats. Detta tror och hoppas jag kommer lösa sig av sig självt med lite fler skiddagar i pjäxorna som förhoppningsvis trycker ut innerskon någon ynka mm i längdled. Grymt hälgrepp dock, inga som helst problem med att det skulle glappa i någon riktning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad gjorde du med din utrustning idag?
Tillbaka
Topp