Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad gjorde du med din utrustning idag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1304564" data-attributes="member: 80520"><p>Har nog (nästan) alltid lite skidsug, men den här sommaren har varit extra utmanande eftersom jag har dragit på mig något hälsporreliknande skit som gör att jag inte kan springa och klättra som jag vill...</p><p></p><p>Det beror på vad du menar med snälla - som redan nämnts är det (efter min magkänsla) ett ganska stort steg upp från Soul 7, men där lägger jag in brasklapp på att det var typ 10 år sen jag sist provat Rossi-skidor. Jag skulle själva karakterisera Opinion 108:orna som lättåkta så länge man har lite fart med sig. Vill man svänga runt varje träd i skogsskidåkning är det definitivt inte rätt skida IMO. Det GÅR om nöden kräver det, men det är inte skidans starka sida och där finns det betydligt trevligare och roligare saker utan att vara fullt så snällt som min erfarenhet säger att Rossi-skidor är.</p><p></p><p>Ser också att skidorna jag misstänker du pratar om är 193 långa. Jag är 180cm/80kg ca och kör 186:or, 193:or tror jag skulle väldigt rejäla för mig i alla fall.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1304564, member: 80520"] Har nog (nästan) alltid lite skidsug, men den här sommaren har varit extra utmanande eftersom jag har dragit på mig något hälsporreliknande skit som gör att jag inte kan springa och klättra som jag vill... Det beror på vad du menar med snälla - som redan nämnts är det (efter min magkänsla) ett ganska stort steg upp från Soul 7, men där lägger jag in brasklapp på att det var typ 10 år sen jag sist provat Rossi-skidor. Jag skulle själva karakterisera Opinion 108:orna som lättåkta så länge man har lite fart med sig. Vill man svänga runt varje träd i skogsskidåkning är det definitivt inte rätt skida IMO. Det GÅR om nöden kräver det, men det är inte skidans starka sida och där finns det betydligt trevligare och roligare saker utan att vara fullt så snällt som min erfarenhet säger att Rossi-skidor är. Ser också att skidorna jag misstänker du pratar om är 193 långa. Jag är 180cm/80kg ca och kör 186:or, 193:or tror jag skulle väldigt rejäla för mig i alla fall. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad gjorde du med din utrustning idag?
Tillbaka
Topp