Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad gjorde du med din utrustning idag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Widski" data-source="post: 1312379" data-attributes="member: 188561"><p>Jag kom ut idag i ett soligt och - 15C Romme Alpin. Bara knappliftarna då jag åkte med barnen, men fick mig nåt åk i full fart och kan rapportera att skidorna blev otroligt mycket bättre än innan, nu beter de sig som skidor ska, dvs man kan driva på dem och aktern är lekfull och energirik. De känns lite som ett mellanting mellan en slalom- och en storslalom-skida i responsen. </p><p></p><p>För referens så är min tå nu över centrum, vilket ju gör att jag kan sätta trycket rätt. Är centrum mitt under foten så kommer ju all attack framåt att sätta tyngdpunkten framför centrum, vilket ju såklart gör att skidan beter sig märkligt. </p><p></p><p>Trevligt att jag "räddade" skidorna från att bara stå. Dessa kommer bli mina go-to när det är pist-åkning och lite uppkört eller nyssnö, medan Kore blir för toppturer och lek i skogen. Är det betonggolv så funkar inget annat än en full sandwich metall skida i alla fall, så då får jag dra fram de gamla storslalom-laggen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Widski, post: 1312379, member: 188561"] Jag kom ut idag i ett soligt och - 15C Romme Alpin. Bara knappliftarna då jag åkte med barnen, men fick mig nåt åk i full fart och kan rapportera att skidorna blev otroligt mycket bättre än innan, nu beter de sig som skidor ska, dvs man kan driva på dem och aktern är lekfull och energirik. De känns lite som ett mellanting mellan en slalom- och en storslalom-skida i responsen. För referens så är min tå nu över centrum, vilket ju gör att jag kan sätta trycket rätt. Är centrum mitt under foten så kommer ju all attack framåt att sätta tyngdpunkten framför centrum, vilket ju såklart gör att skidan beter sig märkligt. Trevligt att jag "räddade" skidorna från att bara stå. Dessa kommer bli mina go-to när det är pist-åkning och lite uppkört eller nyssnö, medan Kore blir för toppturer och lek i skogen. Är det betonggolv så funkar inget annat än en full sandwich metall skida i alla fall, så då får jag dra fram de gamla storslalom-laggen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad gjorde du med din utrustning idag?
Tillbaka
Topp