Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vad gömmer ni i ryggsäcken?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 100624" data-attributes="member: 13245"><p>Rapiernet: Du skriver "Jag personligen störs otroligt av att ha något på ryggen, förrutom ryggskyddet, och tycker man blir begränsad i sin åkning om man använder ryggsäck." För det första kan du väl ta och byta ut "man" mot "jag" i din mening ovan. Det är ju DU som blir begränsad i din åkning, och du behöver väl inte lägga på denna begränsning på den mer kompetenta allmänhet som klarar av att köra med ryggsäck utan att bli direkt begränsad av det. Om du inte kan stå på för att du har en rygga på dig behöver du antagligen träna både teknik och styrka. Lite mental träning skulle säkert inte heller skada. Vissa av oss har redan genomgått denna träning och klarar av åkningen finfint även med rygga på. </p><p></p><p>Sedan åker jag personligen inte runt med ryggsäck i onödan, men eftersom den är ett måste när åkningen är som bäst och mest krävande (offpist) så blir det ju liksom lite problematiskt för dem som känner att rygga är jättejobbigt och, som det låter, knappt tar sig nedför backen med ett par kilo på ryggen.</p><p></p><p></p><p></p><p>När det gäller originalfrågorna är mina svar:</p><p>1. Det beror på om det är pist (ingen rygga), topptur (mycket grejor) eller normal offpiståkning (mindre grejor) det gäller, men bland annat brukar jag ha med: bröd, pålägg, öl, sprit eller annan dryck, lite reservdelar, verktyg, kamera ibland, kanske lite kläder, säkerhetsutrustning, karta samt ett extra gott humör ifall jag skulle tappa mitt eget.</p><p></p><p>2. Allt. Jag åker allt.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 100624, member: 13245"] Rapiernet: Du skriver "Jag personligen störs otroligt av att ha något på ryggen, förrutom ryggskyddet, och tycker man blir begränsad i sin åkning om man använder ryggsäck." För det första kan du väl ta och byta ut "man" mot "jag" i din mening ovan. Det är ju DU som blir begränsad i din åkning, och du behöver väl inte lägga på denna begränsning på den mer kompetenta allmänhet som klarar av att köra med ryggsäck utan att bli direkt begränsad av det. Om du inte kan stå på för att du har en rygga på dig behöver du antagligen träna både teknik och styrka. Lite mental träning skulle säkert inte heller skada. Vissa av oss har redan genomgått denna träning och klarar av åkningen finfint även med rygga på. Sedan åker jag personligen inte runt med ryggsäck i onödan, men eftersom den är ett måste när åkningen är som bäst och mest krävande (offpist) så blir det ju liksom lite problematiskt för dem som känner att rygga är jättejobbigt och, som det låter, knappt tar sig nedför backen med ett par kilo på ryggen. När det gäller originalfrågorna är mina svar: 1. Det beror på om det är pist (ingen rygga), topptur (mycket grejor) eller normal offpiståkning (mindre grejor) det gäller, men bland annat brukar jag ha med: bröd, pålägg, öl, sprit eller annan dryck, lite reservdelar, verktyg, kamera ibland, kanske lite kläder, säkerhetsutrustning, karta samt ett extra gott humör ifall jag skulle tappa mitt eget. 2. Allt. Jag åker allt. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vad gömmer ni i ryggsäcken?
Tillbaka
Topp