Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Vad gör jag för fel? (Video)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mmarcus" data-source="post: 1084833" data-attributes="member: 82708"><p>Till att börja med så jämför du dig med någon som har en väldigt bra teknik. Det är ju stor skillnad att åka 1 vecka per år och (säkert) 70-80 dagar per år. </p><p></p><p>Men självklart, något som jag ser direkt när du åker är att du inte riktigt litar på dina skidor. Våga luta dig mer i sidled.. Tänk på att axlarna ska vara i samma "vinkel" som knäskålarna när du åker. Inte som många säger "luta dig med all vikt framåt". </p><p>Ju mer fart du har, desto lättare är det att våga lägga ner i sidled. Du kan även tänka på att alltid ha händerna framför kroppen. Jobba liksom mer med stavarna och stavisättning. Spänn även bålen hela tiden så du känner att du har kontroll över benen. </p><p></p><p>Sen skulle jag rekommendera att du tar en skidlektion, dagens skidlärare håller oftast väldigt hög nivå. Vill du bli en bättre skidåkare så är det värt pengarna. </p><p></p><p>Hoppas det var till någon hjälp!</p><p></p><p>//</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mmarcus, post: 1084833, member: 82708"] Till att börja med så jämför du dig med någon som har en väldigt bra teknik. Det är ju stor skillnad att åka 1 vecka per år och (säkert) 70-80 dagar per år. Men självklart, något som jag ser direkt när du åker är att du inte riktigt litar på dina skidor. Våga luta dig mer i sidled.. Tänk på att axlarna ska vara i samma "vinkel" som knäskålarna när du åker. Inte som många säger "luta dig med all vikt framåt". Ju mer fart du har, desto lättare är det att våga lägga ner i sidled. Du kan även tänka på att alltid ha händerna framför kroppen. Jobba liksom mer med stavarna och stavisättning. Spänn även bålen hela tiden så du känner att du har kontroll över benen. Sen skulle jag rekommendera att du tar en skidlektion, dagens skidlärare håller oftast väldigt hög nivå. Vill du bli en bättre skidåkare så är det värt pengarna. Hoppas det var till någon hjälp! // [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Vad gör jag för fel? (Video)
Tillbaka
Topp