Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vad håller Skistar på med i Vemdalen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Maloc" data-source="post: 1327304" data-attributes="member: 167257"><p>Jo jag vet hur både snö och vind fungerar. Precis som jag har hyfsad koll på hur en pistmaskin och dess förmåga att flytta snö fungerar. </p><p></p><p>Det är så märkligt bara att det inte finns möjligheter att köra liftarna till toppen vecka 6, men vecka 7 och sportlov går det alldeles utmärkt. Tydligen förändras förutsättningarna radikalt mellan dessa två veckor. Och varje år råkar det slumpa sig så att det blir just vecka 7 som det finns förutsättningar för öppna upp mer åkyta. </p><p></p><p>I december kan man skylla på snöbrist. Därefter handlar det bara om ovilja att göra en insats.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Maloc, post: 1327304, member: 167257"] Jo jag vet hur både snö och vind fungerar. Precis som jag har hyfsad koll på hur en pistmaskin och dess förmåga att flytta snö fungerar. Det är så märkligt bara att det inte finns möjligheter att köra liftarna till toppen vecka 6, men vecka 7 och sportlov går det alldeles utmärkt. Tydligen förändras förutsättningarna radikalt mellan dessa två veckor. Och varje år råkar det slumpa sig så att det blir just vecka 7 som det finns förutsättningar för öppna upp mer åkyta. I december kan man skylla på snöbrist. Därefter handlar det bara om ovilja att göra en insats. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vad håller Skistar på med i Vemdalen?
Tillbaka
Topp