Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vad håller Skistar på med i Vemdalen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="simhall" data-source="post: 1327346" data-attributes="member: 158530"><p>Varför utgår du från att ledningen är inkompetent och din syn på anläggningen är sanningen?</p><p></p><p>Jag tror inte problemet ligger i ledningens oförmåga eller ovilja att styra anläggningarna utan i din bristande förståelse för företagsekonomi.</p><p></p><p>Det är så klart fysiskt möjligt att bygga snöläggning och belysning i Mittbacken men inget vinstdrivande aktiebolag skulle ta kostnaden av en investering om man inte ser en avkastning. Volvo skulle aldrig bygga en fabrik i Sydafrika om man inte såg en möjlighet att sälja fler lastbilar. Vi kan skrika oss hesa om allt vi önskar oss i olika skidanläggningar men om företaget ser att det ger mer bang for the buck att bygga Hovde Syd än att bygga snöläggning och belysning i Mittbacken är det där man kommer lägga investeringarna. </p><p></p><p>Om företaget gör bedömningen utifrån systemet och besökarantal att det räcker med att öppna toppen på Mittbacken till vecka 6 är det inget de kommer spendera pengar på bara för att det finns med på din och min önskelista.</p><p></p><p>Jag förslår att du röstar med fötterna och vägrar besöka Björnrike tills det finns belysning hela vägen upp i Mittbacken så lär de sig en läxa! Eller så fortsätter du komma så ser ledningen att besökarna fortsätter komma trots avsaknad av belysning men då blir det inga lampor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="simhall, post: 1327346, member: 158530"] Varför utgår du från att ledningen är inkompetent och din syn på anläggningen är sanningen? Jag tror inte problemet ligger i ledningens oförmåga eller ovilja att styra anläggningarna utan i din bristande förståelse för företagsekonomi. Det är så klart fysiskt möjligt att bygga snöläggning och belysning i Mittbacken men inget vinstdrivande aktiebolag skulle ta kostnaden av en investering om man inte ser en avkastning. Volvo skulle aldrig bygga en fabrik i Sydafrika om man inte såg en möjlighet att sälja fler lastbilar. Vi kan skrika oss hesa om allt vi önskar oss i olika skidanläggningar men om företaget ser att det ger mer bang for the buck att bygga Hovde Syd än att bygga snöläggning och belysning i Mittbacken är det där man kommer lägga investeringarna. Om företaget gör bedömningen utifrån systemet och besökarantal att det räcker med att öppna toppen på Mittbacken till vecka 6 är det inget de kommer spendera pengar på bara för att det finns med på din och min önskelista. Jag förslår att du röstar med fötterna och vägrar besöka Björnrike tills det finns belysning hela vägen upp i Mittbacken så lär de sig en läxa! Eller så fortsätter du komma så ser ledningen att besökarna fortsätter komma trots avsaknad av belysning men då blir det inga lampor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vad håller Skistar på med i Vemdalen?
Tillbaka
Topp