Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad hände med svängarna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Trasselkalle" data-source="post: 428264" data-attributes="member: 83876"><p>Jo helmet-cam gillar jag skarpt och det var precis subjektiv reflektion som jag ville se. Varför gillar jag inte att åka större? Tja, jag tycker helt enkelt inte det ger lika mycket ut av åket när jag bränner av dom stora svängarna. Det blir ett par tre seriösa sådana åk per dag, men sedan är jag mätt på det. Samma sak gäller i skidfilmer.</p><p></p><p>Med anledning av att vi sett det gå från slalomsväng till super-G känns det rätt naturligt att stanna till och reflektera över om det är riktningen man själv vill gå åt. Personligen har jag nog gått andra hållet nämligen. När jag la av med tävlandet i framförallt storslalom och började åka friåkning för hela slanten har det progressivt blivit mer och mer skog, besvärlig terräng, puckel och allmänt lite bökigare åk än de stora öppna bergslutningarna erbjuder (speciellt sedan jag flyttade hem från Colorado för några år sedan). Naturligtvis suktar man efter lite mer filmsekvenser att njuta av när man nu inte kan åka själv, så jag ville höra om det fanns fler med samma tankar.</p><p></p><p>Tyvärr har jag aldrig haft chansen att åka ett par Hendryx ännu. Det vore nog naivt att tro att utvecklingen (och filmningen) kommer stanna av för evigt nu när feta laggen kommit in, så det är kul att se vad som händer och Hendryx verkar iallafall inte vara rädd att bryta lite egen mark. Vi får väl se med tiden vilka val som var steg mot nästa generation. Det svåraste med Hendryx just är att jag lätt får intrycket att det finns några som pushar dom stenhårt och att man inte riktigt vet om det finns annat bakom kulisserna än enbart skidornas beteende. Jag får nog ta och ta mig i kragen och åka till något ställe där jag kan dema dom själv. Före man åkt på något känns det inte så hett att köpa hursomhelst.</p><p></p><p>Vad gäller just skidfilmer stämmer det nog att det just är varierad åkning och lite längre klipp som jag saknar mest, men det får lov att vara lite trixiga linjer och inte bara storsurfing på helt öppen mark. Man vill ju hinna sätta sig in i hur det skulle kännas att stå där på skidorna själv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Trasselkalle, post: 428264, member: 83876"] Jo helmet-cam gillar jag skarpt och det var precis subjektiv reflektion som jag ville se. Varför gillar jag inte att åka större? Tja, jag tycker helt enkelt inte det ger lika mycket ut av åket när jag bränner av dom stora svängarna. Det blir ett par tre seriösa sådana åk per dag, men sedan är jag mätt på det. Samma sak gäller i skidfilmer. Med anledning av att vi sett det gå från slalomsväng till super-G känns det rätt naturligt att stanna till och reflektera över om det är riktningen man själv vill gå åt. Personligen har jag nog gått andra hållet nämligen. När jag la av med tävlandet i framförallt storslalom och började åka friåkning för hela slanten har det progressivt blivit mer och mer skog, besvärlig terräng, puckel och allmänt lite bökigare åk än de stora öppna bergslutningarna erbjuder (speciellt sedan jag flyttade hem från Colorado för några år sedan). Naturligtvis suktar man efter lite mer filmsekvenser att njuta av när man nu inte kan åka själv, så jag ville höra om det fanns fler med samma tankar. Tyvärr har jag aldrig haft chansen att åka ett par Hendryx ännu. Det vore nog naivt att tro att utvecklingen (och filmningen) kommer stanna av för evigt nu när feta laggen kommit in, så det är kul att se vad som händer och Hendryx verkar iallafall inte vara rädd att bryta lite egen mark. Vi får väl se med tiden vilka val som var steg mot nästa generation. Det svåraste med Hendryx just är att jag lätt får intrycket att det finns några som pushar dom stenhårt och att man inte riktigt vet om det finns annat bakom kulisserna än enbart skidornas beteende. Jag får nog ta och ta mig i kragen och åka till något ställe där jag kan dema dom själv. Före man åkt på något känns det inte så hett att köpa hursomhelst. Vad gäller just skidfilmer stämmer det nog att det just är varierad åkning och lite längre klipp som jag saknar mest, men det får lov att vara lite trixiga linjer och inte bara storsurfing på helt öppen mark. Man vill ju hinna sätta sig in i hur det skulle kännas att stå där på skidorna själv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad hände med svängarna?
Tillbaka
Topp