Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad hände med svängarna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 428381" data-attributes="member: 46762"><p>Tabla Rasa känner jag väl till Nojlas... Du har ju typ världens coolaste bastardskida rabbit. Instinktivt känns den bättre än nya, vanliga 120'n... Klart 138 är bättre, bredare, konstigare och nyare är alltid bättre! Nu när de ändrat flexen så att de inte är lika mjuka i tailen så kan man ju ösa hur mycket som helst!</p><p></p><p>Jag tycker iaf. att utrustning gör en ganska stor skillnad, iaf. när vi snackar puderåkning. Ett par "vanliga" puderskidor som bara är uppfetade storslalomlagg har en karaktär som är halvsvår att komma ifrån. Då har man hellre raka grejer som inte inverkar så mycket, och vips så är det lätt hänt att det blri få svängar. Därför tycker jag det är skitbra att Pontoon, ARG, och 138:an finns... Fler modeller än tidigare enbart Spatula gör att folk får upp ögonen. Får folk upp ögonen så vill dem testa, och har dem testat är dem fast, garanterat!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 428381, member: 46762"] Tabla Rasa känner jag väl till Nojlas... Du har ju typ världens coolaste bastardskida rabbit. Instinktivt känns den bättre än nya, vanliga 120'n... Klart 138 är bättre, bredare, konstigare och nyare är alltid bättre! Nu när de ändrat flexen så att de inte är lika mjuka i tailen så kan man ju ösa hur mycket som helst! Jag tycker iaf. att utrustning gör en ganska stor skillnad, iaf. när vi snackar puderåkning. Ett par "vanliga" puderskidor som bara är uppfetade storslalomlagg har en karaktär som är halvsvår att komma ifrån. Då har man hellre raka grejer som inte inverkar så mycket, och vips så är det lätt hänt att det blri få svängar. Därför tycker jag det är skitbra att Pontoon, ARG, och 138:an finns... Fler modeller än tidigare enbart Spatula gör att folk får upp ögonen. Får folk upp ögonen så vill dem testa, och har dem testat är dem fast, garanterat!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad hände med svängarna?
Tillbaka
Topp