Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad hände med svängarna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse" data-source="post: 428420"><p>ARG kan vara en av de sämsta skidorna jag har åkt på. Man åker bara och slidar runt, plus att de är helt omöjliga i på skrå/transport sträckor. Plus att de är alldeles för styva. Som tur är så har de mjukat upp dessa till nästa år. Oki att de funkar när det är ca 1 meter fluff men snön i Europa är inte sån. Och deras så kallade skärning märker man inte alls. Och hur mycket "surfkänsla" är det att slida runt lite?</p><p></p><p>Spatula är ungefär samma sak. Pontoon däremot den funkar bäst av de skidorna du har räknat upp. </p><p></p><p>Och tyvärr så kan jag säga att folk fastnar inte för dessa efter har prov åkt dessa då vi har dessa i hyra plus att vi har en hel del andra fetingar. Folk uppskattar Hell-Bent, EP Pro, Faty-pus A-Lotta, Nordica Jalove mer för dessa kan du åka med i pisten utan att vara rädd.</p><p></p><p>Och en skida med sväng i kan du även åka rakt med. Det är inga problem men däremot en skida som är rak kan du inte tvinga att göra en 22 meters sväng med tyvärr. Och varför inte svänga för? Hur ofta måste du inte svänga i en tight ränna tex? Då är det bättre med en skida som du kan kasta runt snabbt med istället föra att tvinga runt den till sväng. Betydligt mer kraftsparande om inte annat. Däremot en rak och hård skida är bra om du skall köra uppkört kass snö och inte svänga så mycket.</p><p></p><p>Nä en puder skida skall ha noll spann, ev lite rocker och vara mjuk. Däremot en allround skida kan vara lite hårdare. (mina åsikter)</p><p></p><p></p><p>//H</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse, post: 428420"] ARG kan vara en av de sämsta skidorna jag har åkt på. Man åker bara och slidar runt, plus att de är helt omöjliga i på skrå/transport sträckor. Plus att de är alldeles för styva. Som tur är så har de mjukat upp dessa till nästa år. Oki att de funkar när det är ca 1 meter fluff men snön i Europa är inte sån. Och deras så kallade skärning märker man inte alls. Och hur mycket "surfkänsla" är det att slida runt lite? Spatula är ungefär samma sak. Pontoon däremot den funkar bäst av de skidorna du har räknat upp. Och tyvärr så kan jag säga att folk fastnar inte för dessa efter har prov åkt dessa då vi har dessa i hyra plus att vi har en hel del andra fetingar. Folk uppskattar Hell-Bent, EP Pro, Faty-pus A-Lotta, Nordica Jalove mer för dessa kan du åka med i pisten utan att vara rädd. Och en skida med sväng i kan du även åka rakt med. Det är inga problem men däremot en skida som är rak kan du inte tvinga att göra en 22 meters sväng med tyvärr. Och varför inte svänga för? Hur ofta måste du inte svänga i en tight ränna tex? Då är det bättre med en skida som du kan kasta runt snabbt med istället föra att tvinga runt den till sväng. Betydligt mer kraftsparande om inte annat. Däremot en rak och hård skida är bra om du skall köra uppkört kass snö och inte svänga så mycket. Nä en puder skida skall ha noll spann, ev lite rocker och vara mjuk. Däremot en allround skida kan vara lite hårdare. (mina åsikter) //H [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad hände med svängarna?
Tillbaka
Topp