Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad hände med svängarna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Trasselkalle" data-source="post: 428860" data-attributes="member: 83876"><p>Lol. Kul att se hur väl alla tar det när åsikterna går isär. Jag blev lite nervös att det skulle bli pajkastning, så jag fegade ett par dagar innan jag la in första inlägget. Kul att se. Jag hade nog underskattat detta forum tidigare.</p><p></p><p>Även om vi glidit lite från första inlägget (som inte enbart handlade om lössnö eftersom det alldeles för ofta är allt annat än lös snö offpist såklart) tycker jag det absolut inte är ett problem. Huvudsyftet var ändå att stimulera lite reflektion över var utrustning är på väg, vad det kan vara som driver oss åt det hållet och om huruvida det är rimligt. Det känns skönt som tusan att höra flera dela min åsikt om att svängvilliga skidor känns mer intressanta än super-G, även om det såklart kan ställa lite högre krav på skidtillverkaren för att få dom att fungera med lite mer fart och i sämre snö. Därmed inte sagt att det enbart ska finnas svängvilliga saker. Alla måste ju' få sin chans för det man är ute efter.</p><p></p><p>"Så fort det blir materialsnack sitter du på fyrtal!" Det känns som material för en signatur...</p><p></p><p>Jag sitter förresten inte i sjön vad gäller att testa skidor. Det är lite stressigt med jobbet just nu och har varit lite för mycket sjukdom för att hinna med. Man vet aldrig dock. En rejäl sväng till vore grymt kul, så vi får se vad som händer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Trasselkalle, post: 428860, member: 83876"] Lol. Kul att se hur väl alla tar det när åsikterna går isär. Jag blev lite nervös att det skulle bli pajkastning, så jag fegade ett par dagar innan jag la in första inlägget. Kul att se. Jag hade nog underskattat detta forum tidigare. Även om vi glidit lite från första inlägget (som inte enbart handlade om lössnö eftersom det alldeles för ofta är allt annat än lös snö offpist såklart) tycker jag det absolut inte är ett problem. Huvudsyftet var ändå att stimulera lite reflektion över var utrustning är på väg, vad det kan vara som driver oss åt det hållet och om huruvida det är rimligt. Det känns skönt som tusan att höra flera dela min åsikt om att svängvilliga skidor känns mer intressanta än super-G, även om det såklart kan ställa lite högre krav på skidtillverkaren för att få dom att fungera med lite mer fart och i sämre snö. Därmed inte sagt att det enbart ska finnas svängvilliga saker. Alla måste ju' få sin chans för det man är ute efter. "Så fort det blir materialsnack sitter du på fyrtal!" Det känns som material för en signatur... Jag sitter förresten inte i sjön vad gäller att testa skidor. Det är lite stressigt med jobbet just nu och har varit lite för mycket sjukdom för att hinna med. Man vet aldrig dock. En rejäl sväng till vore grymt kul, så vi får se vad som händer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad hände med svängarna?
Tillbaka
Topp