Vad Händer Med Simon Dumont?

• Trådstartare Trådstartare llllllllllllllllll
  • Start datum Start datum
L

llllllllllllllllll

Guest
Simon Dumont är den absolut bästa pipe åkaren som finns nu, men när jag såg updaten på skifilm.no märkte jag att han inte ens var i startfältet i US-Open halfpipe. Han var inte med bland top 12 i slopestyle i fredags och i big air kom han inte speciellt bra. Är han skadad eller vad är det frågan om?

Vad tror ni, kommer han att ta hem x-games halfpipe efter förväntningarna eller klantar han bort det totalt, eller var han helt enkelt inte med?

//U1

har ingen aning om var han tagit vägen o jag tror inte att han kommer att prestera i X-games heller

Om du satt uppe och kollade på pipe finalen igår så såg du att det är många, måpnga unga talanger som är minst lika bra som simon! han åkte antagligen ut i kvalet, eller så valde han, som Andreas att inte delta pga av pipens dåliga skick.

Det var ju många åkare som tyckte att US-open pipen var helt värdelös och ojämn. Dumont kanske tyckte likadant och bangade det.
Kollar man på honom i "whappen" så verkar han vara i finfin form, stooooora cork 5truck och sånt, cork 7 med sin egen mute med raka ben så honom ska det nog inte vara nåt fel på.

Han vilar väl sej och satsar på x-games istället!

I x-games beror det nog mycket på vad domarna vill ha. Om de vill ha dubbel volter som kommit mer och mer i pipe så kommer han nog inte vinna. Fast vill de ha höjd, stil så kommer han nog hamna i topp. Personligen tycker jag att dumont och Tanner är det abslout bästa pipeåkarna. sjukt steeze på dumonts corks!

skrev samma som croy men de buggade,,

På herrenes side var det Tanner Hall som herjet villest i den stupbratte halfpipen. Tanner fikk forøvrig ikke konkurranse av Norges heteste tips i superpipe, Andreas Håtveit, som heller velger å spare seg til X-Games. Også Simon Dumont, Peter Olenick og flere av andre hvasseste kanonene sto over pipe-konkurransen i US Open.

taget från just skifilm.no där du tittat

Cr0y_HimselF sa:
Det var ju många åkare som tyckte att US-open pipen var helt värdelös och ojämn. Dumont kanske tyckte likadant och bangade det.
Kollar man på honom i "whappen" så verkar han vara i finfin form, stooooora cork 5truck och sånt, cork 7 med sin egen mute med raka ben så honom ska det nog inte vara nåt fel på.

Han vilar väl sej och satsar på x-games istället!
Var pipen så dålig? Den såg iofs jävligt keff ut när de höll på att shapa den på en bild jag såg nånstans...

jäklar, niklas karlström kom femma, det var ju bra!!! Eeeeh, men i slopestyle då, hoppade simon den tävlingen också eller?

men tanner säger ju sälv att den va över vert..å ¨många åkarna tyckte den sög och vill nog inte riskera att skada sig

Tillbaka
Topp