Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Vad har hänt de senaste åren?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jell-O" data-source="post: 1039623" data-attributes="member: 100247"><p>Jag är i ungefär samma situation som dig, med undantaget att jag aldrig slutade åka bräda. I puder och slush skulle jag aldrig välja nåt annat än bräda, alla andra dagar funkar skidor bättre.</p><p></p><p>Hur som helst, en enkel sammanfattning är väl att det hänt både massor och ingenting alls. Precis som i skidvärlden finns det naturligtvis en massa rocker-varianter att välja på nu för tiden, och det fanns ju inte då.</p><p></p><p>En annan sak som kanske är värd att nämna är Magne-Traction som bland annat Lib Tech använder, jag tycker att det faktiskt ger bättre kantgrepp på hårt underlag. Men det kanske inte direkt är något revolutionerande.</p><p></p><p>Annars har det nog inte hänt så mycket mer än att utrustningen så klart blivit bättre efter år av förfining. </p><p></p><p>Den stora frågan är väl vad som har hänt med dig sedan 2003? Vill du åka exakt som du gjorde sist du åkte, eller är du förstörd av skidåkningen? Du kanske inte borde köra hard boots, men det finns ett bra utbud av styvare skor, bindningar och brädor som gör åkningen lite mer förutsägbar i högre farter. Det fanns nog 2003 också, även om du kanske inte kollade på det då. </p><p></p><p>Och Ingemar är ju fortfarande King of the Hill, där har inget ändrats.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jell-O, post: 1039623, member: 100247"] Jag är i ungefär samma situation som dig, med undantaget att jag aldrig slutade åka bräda. I puder och slush skulle jag aldrig välja nåt annat än bräda, alla andra dagar funkar skidor bättre. Hur som helst, en enkel sammanfattning är väl att det hänt både massor och ingenting alls. Precis som i skidvärlden finns det naturligtvis en massa rocker-varianter att välja på nu för tiden, och det fanns ju inte då. En annan sak som kanske är värd att nämna är Magne-Traction som bland annat Lib Tech använder, jag tycker att det faktiskt ger bättre kantgrepp på hårt underlag. Men det kanske inte direkt är något revolutionerande. Annars har det nog inte hänt så mycket mer än att utrustningen så klart blivit bättre efter år av förfining. Den stora frågan är väl vad som har hänt med dig sedan 2003? Vill du åka exakt som du gjorde sist du åkte, eller är du förstörd av skidåkningen? Du kanske inte borde köra hard boots, men det finns ett bra utbud av styvare skor, bindningar och brädor som gör åkningen lite mer förutsägbar i högre farter. Det fanns nog 2003 också, även om du kanske inte kollade på det då. Och Ingemar är ju fortfarande King of the Hill, där har inget ändrats. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Vad har hänt de senaste åren?
Tillbaka
Topp