Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Vad har hänt med freeride?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="millgard" data-source="post: 822823" data-attributes="member: 115941"><p>Det är ju humor med en allvarlig underton, alltså har det mycket stor relevans.</p><p></p><p>Det ligger i sakens natur att tonåringar inte har samma perspektiv på "utveckling" som de som fått gråa hår, och dessutom är det ju som så att vi som passerat de 35 med bred marginal ju själva har varit 15 och känner igen det där tugget, medan de som är 15 vackert får vänta 20 år på motsvarande insikter.</p><p></p><p>Eller hur?</p><p></p><p>Som jag ser det är freeride det enda skidforumet på svenska och därför är det naturligtvis viktigt för både "jibbers" (som inom bara några år kommer att garva åt sina tältkläder - tro mig, vi har alla varit där) och för utförsåkare där åkningen och inte stilen är det viktiga, eftersom identiteten har landat ganska tryggt i det småfeta jaget.</p><p></p><p>Jag använde begreppet "tältkläder" eftersom jag häromdagen just slogs av den stora likheten mellan ett Tält/12 och en 15-årig jbber. Nu tillhör jag ju generationen som bar pösbyxor i mellanstadiet, så inte fan ska ni tro att vi var bättre på den tiden, men den viktiga skillnaden var att vi inte krävde att få styra världen innan vi var torra bakom öronen.</p><p></p><p>Nåväl, om vi bortser från ovan svamlande, så kvarstår att det skall finnas plats för alla sorter på freeride, men det vore säkert skönt för alla om det fanns avdelningar där man slapp särskrivningar, chatspråk och oneliners i annat syfte än intelligent humor.</p><p></p><p>Äta kakan och ha den kvar, helt enkelt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="millgard, post: 822823, member: 115941"] Det är ju humor med en allvarlig underton, alltså har det mycket stor relevans. Det ligger i sakens natur att tonåringar inte har samma perspektiv på "utveckling" som de som fått gråa hår, och dessutom är det ju som så att vi som passerat de 35 med bred marginal ju själva har varit 15 och känner igen det där tugget, medan de som är 15 vackert får vänta 20 år på motsvarande insikter. Eller hur? Som jag ser det är freeride det enda skidforumet på svenska och därför är det naturligtvis viktigt för både "jibbers" (som inom bara några år kommer att garva åt sina tältkläder - tro mig, vi har alla varit där) och för utförsåkare där åkningen och inte stilen är det viktiga, eftersom identiteten har landat ganska tryggt i det småfeta jaget. Jag använde begreppet "tältkläder" eftersom jag häromdagen just slogs av den stora likheten mellan ett Tält/12 och en 15-årig jbber. Nu tillhör jag ju generationen som bar pösbyxor i mellanstadiet, så inte fan ska ni tro att vi var bättre på den tiden, men den viktiga skillnaden var att vi inte krävde att få styra världen innan vi var torra bakom öronen. Nåväl, om vi bortser från ovan svamlande, så kvarstår att det skall finnas plats för alla sorter på freeride, men det vore säkert skönt för alla om det fanns avdelningar där man slapp särskrivningar, chatspråk och oneliners i annat syfte än intelligent humor. Äta kakan och ha den kvar, helt enkelt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Vad har hänt med freeride?
Tillbaka
Topp