Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Vad har hänt med freeride?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 822965" data-attributes="member: 13861"><p>Att den yngre generationen tycker vi storbergsåkare är kompletta idioter, helt jävla dumma i huvudet och ser löjligt fåniga ut i våra för tighta kläder när vi åker kortsväng nerför the extreme outpist i Sälen, köper jag rakt av – det är naturens lag om att revoltera/protestera/förändra/utveckla mot allt som den äldre generationen stått för. Hade det inte skett kontinuerligt sedan skidåkningens födelse hade vi fortfarande stått och stampat med Hannes Schneiders käcka stämsvängar. Eventuellt även iklädda bruna skjortor.</p><p></p><p>På samma sätt är det inte mer än naturligt att vi äldre tycker att parkkidsen ser ut som en samling jönsar i sju lager tall tees och stavar som är kortare än en genomsnittlig pommes frites på Sibylla i Järpen. Och låt mig i samma veva skicka ett meddelande till alla söndercurlade medelklassungar med facemask och Redman i lurarna: skidåkning är inte, har aldrig varit och kommer aldrig att bli ghetto. Aldrig någonsin. Inte ens Henrik Harlaut. Men i övrigt: allt är precis som det ska vara.</p><p></p><p>Men vad jag inte fattar är varför folk ska ta skidåkning så innihelvete jävla seriöst för? Vart tog humorn vägen? Vad hände med att kunna skriva ett halvseriöst svar på en halvseriös fråga och faktiskt få ett underhållande svar tillbaka? Eller en välformulerad sågning in your face, går lika bra det med. Helt plötsligt har Freerides forum antingen förändrats till en form av Råd & Rön där bara 100% korrekta on-topic-svar accepteras på frågor som ofta kunde ha lösts med en enkel användning av sökfunktionen. Alternativt en uppradning av korkade oneliners. Några av anledningarna att hänga på forumet har (i alla fall för mig) varit en stunds verklighetsflykt, underhållning och (håll i mössan) humor. Och snacka skidåkning, dom sakerna hänger liksom ihop för väldigt många. Jag tar skidåkning sjukt seriöst, det är trots allt både mitt jobb och en väldigt stor del av mitt liv, men man måste väl kunna slappna av mellan varven? Det är liksom inte hjärnkirurgi vi håller på med.</p><p></p><p>Och att det är fler jibbartiklar än big mountain/puder. Inte så konstigt med tanke på hur många event, edits, filmer och liknande som den skidformen skapar. Vill du se mer storbergsåkning, hjälp till att skapa materialet själv. Det behöver inte svårare än så.</p><p></p><p>Och nu tillbaka till arbetet...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 822965, member: 13861"] Att den yngre generationen tycker vi storbergsåkare är kompletta idioter, helt jävla dumma i huvudet och ser löjligt fåniga ut i våra för tighta kläder när vi åker kortsväng nerför the extreme outpist i Sälen, köper jag rakt av – det är naturens lag om att revoltera/protestera/förändra/utveckla mot allt som den äldre generationen stått för. Hade det inte skett kontinuerligt sedan skidåkningens födelse hade vi fortfarande stått och stampat med Hannes Schneiders käcka stämsvängar. Eventuellt även iklädda bruna skjortor. På samma sätt är det inte mer än naturligt att vi äldre tycker att parkkidsen ser ut som en samling jönsar i sju lager tall tees och stavar som är kortare än en genomsnittlig pommes frites på Sibylla i Järpen. Och låt mig i samma veva skicka ett meddelande till alla söndercurlade medelklassungar med facemask och Redman i lurarna: skidåkning är inte, har aldrig varit och kommer aldrig att bli ghetto. Aldrig någonsin. Inte ens Henrik Harlaut. Men i övrigt: allt är precis som det ska vara. Men vad jag inte fattar är varför folk ska ta skidåkning så innihelvete jävla seriöst för? Vart tog humorn vägen? Vad hände med att kunna skriva ett halvseriöst svar på en halvseriös fråga och faktiskt få ett underhållande svar tillbaka? Eller en välformulerad sågning in your face, går lika bra det med. Helt plötsligt har Freerides forum antingen förändrats till en form av Råd & Rön där bara 100% korrekta on-topic-svar accepteras på frågor som ofta kunde ha lösts med en enkel användning av sökfunktionen. Alternativt en uppradning av korkade oneliners. Några av anledningarna att hänga på forumet har (i alla fall för mig) varit en stunds verklighetsflykt, underhållning och (håll i mössan) humor. Och snacka skidåkning, dom sakerna hänger liksom ihop för väldigt många. Jag tar skidåkning sjukt seriöst, det är trots allt både mitt jobb och en väldigt stor del av mitt liv, men man måste väl kunna slappna av mellan varven? Det är liksom inte hjärnkirurgi vi håller på med. Och att det är fler jibbartiklar än big mountain/puder. Inte så konstigt med tanke på hur många event, edits, filmer och liknande som den skidformen skapar. Vill du se mer storbergsåkning, hjälp till att skapa materialet själv. Det behöver inte svårare än så. Och nu tillbaka till arbetet... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Vad har hänt med freeride?
Tillbaka
Topp