Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Vad har hänt med freeride?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bo87" data-source="post: 823295" data-attributes="member: 32300"><p>Okunskapen går nog åt båda hållen. Jag vet att den gamla skolan har lagt grunden för god skidteknik, det ska man självklart inte glömma. men om jag får gissa så hoppar du inte så mycket? bara en gissning eftersom du pratar om "skidteknik", "kunskap", "det finns mer än bara parkåkning"... Jag ville bara skina lite ljus på att många åkare som har åkt park hela sin uppväxt nu är mästare inom freeride-touren eller har gått över till stora berg.</p><p>Henrik Windstedt (grund i slalom), Candide Thovex (grund i moguls), Jon Olsson (Som faktiskt vann NM), Sean Pettit (fantastisk del i MSPs The Way I See It).</p><p>Sen oavsett om man har tagit steget över till freeride eller inte är det faktum som kvarstår att det krävs väldigt god skidteknik, kroppskontroll och styrka för att hoppa, köra rails och framförallt pipe (svinsvårt).</p><p>Jag säger inte att Åres Jiberish-kids är lika bra som dig i pudret, men du vet faktiskt inte. Eller du kanske lägger cork 9or i svarta men tycker att det är played out? jag känner trots allt inte dig. Dock tror jag att det förmodligen handlar om okunskap åt båda hållen.</p><p> "Ungdomarna" har redan börjat med Freeride, fast de är inte 16 längre. de har vuxit upp och vinner det mesta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bo87, post: 823295, member: 32300"] Okunskapen går nog åt båda hållen. Jag vet att den gamla skolan har lagt grunden för god skidteknik, det ska man självklart inte glömma. men om jag får gissa så hoppar du inte så mycket? bara en gissning eftersom du pratar om "skidteknik", "kunskap", "det finns mer än bara parkåkning"... Jag ville bara skina lite ljus på att många åkare som har åkt park hela sin uppväxt nu är mästare inom freeride-touren eller har gått över till stora berg. Henrik Windstedt (grund i slalom), Candide Thovex (grund i moguls), Jon Olsson (Som faktiskt vann NM), Sean Pettit (fantastisk del i MSPs The Way I See It). Sen oavsett om man har tagit steget över till freeride eller inte är det faktum som kvarstår att det krävs väldigt god skidteknik, kroppskontroll och styrka för att hoppa, köra rails och framförallt pipe (svinsvårt). Jag säger inte att Åres Jiberish-kids är lika bra som dig i pudret, men du vet faktiskt inte. Eller du kanske lägger cork 9or i svarta men tycker att det är played out? jag känner trots allt inte dig. Dock tror jag att det förmodligen handlar om okunskap åt båda hållen. "Ungdomarna" har redan börjat med Freeride, fast de är inte 16 längre. de har vuxit upp och vinner det mesta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Vad har hänt med freeride?
Tillbaka
Topp