Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vad har ni med er i ryggsäcken under en heldag i skidbacken?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KaitsuH" data-source="post: 1196725" data-attributes="member: 59050"><p>En sak vill jag säga: Om ni vill ha en litet större ryggsäck med er, ta den bort varje gång ni åker i sittlift! Ta den bort i Herrens namn! Det finns flera sittliftar, också i Skandinavien, där man absolut inte har tillräckligt med rum för att sitta med ryggsäcken på! Det finns också flera människor, som har droppat av sittliften därför att ha ryggsäcken på. I vintras, i Oberlech, i den gamla sittliften (några kanske vet det) orkade jag inte ta min minsta ryggsäcken av, en jätte smal Black Diamond Bandit, 15 liter. Där är ju ett skylt som ordnar ta säcken av, men jag litade inte på det. Och, jag nästan droppade. Lyckligtvis var jag med min bräda och hade båda händer fria och kunde dra mig tillbaks till liften. Det var skrämmande! Det har hänt flera mycket svåra olyckor bara därför att människor har inte tagit ryggsäckar av ryggan. Några år sedan droppade en kille av sittliften i Sölden ty ryggsäcken och blev förlamad från midjan och neråt.</p><p></p><p>Så, drick hellre ett par stark öl än åk i sittliftar med ryggsäcken på!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KaitsuH, post: 1196725, member: 59050"] En sak vill jag säga: Om ni vill ha en litet större ryggsäck med er, ta den bort varje gång ni åker i sittlift! Ta den bort i Herrens namn! Det finns flera sittliftar, också i Skandinavien, där man absolut inte har tillräckligt med rum för att sitta med ryggsäcken på! Det finns också flera människor, som har droppat av sittliften därför att ha ryggsäcken på. I vintras, i Oberlech, i den gamla sittliften (några kanske vet det) orkade jag inte ta min minsta ryggsäcken av, en jätte smal Black Diamond Bandit, 15 liter. Där är ju ett skylt som ordnar ta säcken av, men jag litade inte på det. Och, jag nästan droppade. Lyckligtvis var jag med min bräda och hade båda händer fria och kunde dra mig tillbaks till liften. Det var skrämmande! Det har hänt flera mycket svåra olyckor bara därför att människor har inte tagit ryggsäckar av ryggan. Några år sedan droppade en kille av sittliften i Sölden ty ryggsäcken och blev förlamad från midjan och neråt. Så, drick hellre ett par stark öl än åk i sittliftar med ryggsäcken på! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vad har ni med er i ryggsäcken under en heldag i skidbacken?
Tillbaka
Topp