Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vad har ni med er i ryggsäcken under en heldag i skidbacken?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MrBergentz" data-source="post: 1196727" data-attributes="member: 164769"><p>Underställ i fleece är bra, en lätt dunjacka eller värmejacka med syntetfyllning är ännu bättre! Du kan sätta på den utanpå din vanliga jacka och slipper ta av dig varje gång du ska anpassa klädseln. Extra strumpor kan du lämna hemma, har du plats att ha två par sockor i pjäxorna är innerskorna för stora. Satsa istället på ett par välsittande pjäxor som inte stryper blodflödet ner i fötterna så slipper du frysa! Mössa, vantar och ansiktsskydd/buff är utmärkta grejer att ha i ryggsäcken! </p><p></p><p></p><p></p><p>Nu ska jag inte komma här och peka finger, men du personligen kommer aldrig någonsin behöva sätta infart på en patient som skadar sig i skidbacken, det gör kvalificerad sjukvårdspersonal. Jag hoppas att du inte åker runt med ketalar/ketamin i ryggan, och SLAOs skidpatruller har inte heller smärtstillande eller dropp i deras sjukvårdsväskor. Men visst, är det kallt i backen kan det vara gött att stoppa in en värmepåse innanför jackan på dig själv, eller en polare som landat på arslet!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MrBergentz, post: 1196727, member: 164769"] Underställ i fleece är bra, en lätt dunjacka eller värmejacka med syntetfyllning är ännu bättre! Du kan sätta på den utanpå din vanliga jacka och slipper ta av dig varje gång du ska anpassa klädseln. Extra strumpor kan du lämna hemma, har du plats att ha två par sockor i pjäxorna är innerskorna för stora. Satsa istället på ett par välsittande pjäxor som inte stryper blodflödet ner i fötterna så slipper du frysa! Mössa, vantar och ansiktsskydd/buff är utmärkta grejer att ha i ryggsäcken! Nu ska jag inte komma här och peka finger, men du personligen kommer aldrig någonsin behöva sätta infart på en patient som skadar sig i skidbacken, det gör kvalificerad sjukvårdspersonal. Jag hoppas att du inte åker runt med ketalar/ketamin i ryggan, och SLAOs skidpatruller har inte heller smärtstillande eller dropp i deras sjukvårdsväskor. Men visst, är det kallt i backen kan det vara gött att stoppa in en värmepåse innanför jackan på dig själv, eller en polare som landat på arslet! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vad har ni med er i ryggsäcken under en heldag i skidbacken?
Tillbaka
Topp