Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vad har ni med er i ryggsäcken under en heldag i skidbacken?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xQubeZ" data-source="post: 1196742" data-attributes="member: 166112"><p>Som en person som nästan alltid också åker med en ryggsäck av medicinska behov har jag med mig följande ifall jag vistas i ett större system där man även kan tänka sig att ta en repa utanför eller tom tura 300-500 höjdmeter för att ta sig till bättre åk:</p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Spade</li> <li data-xf-list-type="ul">Sond</li> <li data-xf-list-type="ul">Tunn dunjacka</li> <li data-xf-list-type="ul">Tunna vantar</li> <li data-xf-list-type="ul">Vattenflaska</li> <li data-xf-list-type="ul">Stighudar</li> <li data-xf-list-type="ul">Fickkniv</li> <li data-xf-list-type="ul">Pannlampa</li> <li data-xf-list-type="ul">Kamera (inte alltid men ändå ganska ofta)</li> <li data-xf-list-type="ul">Litet första hjälpen</li> <li data-xf-list-type="ul">Tejp (liten lätt rulle)</li> <li data-xf-list-type="ul">Dextro + gel (personliga favoriter enervit citron och umara cola båda med koffein)</li> <li data-xf-list-type="ul">Mediciner</li> <li data-xf-list-type="ul">Sportglasögon</li> </ul><p>Däremot spenderar jag en dag i ett mindre system har jag ofta mycket mindre saker och ifall det endast tar 5-15min att ta sig till basen kan jag överväga att lämna väskan men är lite nojjig med att lämna mina sprutor utan uppsyn dock vilket ofta resulterar i att jag har med mig ryggsäcken istället.</p><p>Men för att svara på din fråga, jag skulle dumpa alla extra kläder (en lätt dunjacka på 300-400g värmer mycket mer än ett fleeceunderställ och väger samma eller tom mindre) osv och skala ner på ditt sjukvårdskit som låter mycket större än vad det behöver vara Skidpatrullen har ju sjukvårdsprylar ifall du råkar ut för någon värre skada. Skipp termosen med, de väger bly och tar massa plats. Låt vattnet vara varmt på morgonen så fryser det inte. Salttabletter är ju ett förslag med för att slippa buljongen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xQubeZ, post: 1196742, member: 166112"] Som en person som nästan alltid också åker med en ryggsäck av medicinska behov har jag med mig följande ifall jag vistas i ett större system där man även kan tänka sig att ta en repa utanför eller tom tura 300-500 höjdmeter för att ta sig till bättre åk: [LIST] [*]Spade [*]Sond [*]Tunn dunjacka [*]Tunna vantar [*]Vattenflaska [*]Stighudar [*]Fickkniv [*]Pannlampa [*]Kamera (inte alltid men ändå ganska ofta) [*]Litet första hjälpen [*]Tejp (liten lätt rulle) [*]Dextro + gel (personliga favoriter enervit citron och umara cola båda med koffein) [*]Mediciner [*]Sportglasögon [/LIST] Däremot spenderar jag en dag i ett mindre system har jag ofta mycket mindre saker och ifall det endast tar 5-15min att ta sig till basen kan jag överväga att lämna väskan men är lite nojjig med att lämna mina sprutor utan uppsyn dock vilket ofta resulterar i att jag har med mig ryggsäcken istället. Men för att svara på din fråga, jag skulle dumpa alla extra kläder (en lätt dunjacka på 300-400g värmer mycket mer än ett fleeceunderställ och väger samma eller tom mindre) osv och skala ner på ditt sjukvårdskit som låter mycket större än vad det behöver vara Skidpatrullen har ju sjukvårdsprylar ifall du råkar ut för någon värre skada. Skipp termosen med, de väger bly och tar massa plats. Låt vattnet vara varmt på morgonen så fryser det inte. Salttabletter är ju ett förslag med för att slippa buljongen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vad har ni med er i ryggsäcken under en heldag i skidbacken?
Tillbaka
Topp