Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vad har ni med er i ryggsäcken under en heldag i skidbacken?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MKOL" data-source="post: 1196815" data-attributes="member: 164657"><p>Nu är ju jag färsking men jag börjar få hyfsad koll på vad ryggan bör innehålla, eller rättare sagt vad jag tycker är vettigt. Även om jag har bra fickor så vill jag likt någon annan i tråden ha så lite som möjligt i fickorna. Jag håller mig i/nära pist så då behövs ju ingen "specialutrustning". Skriver dom i den ordningen jag faktiskt fått användning för grejerna.</p><p></p><p>Liten tub med fet hud/handkräm</p><p>Extra lins till gogglarna</p><p>Balaclava</p><p>Snickers, nöt och russinblandning eller typ ett par klämmisar</p><p>En förpackning pappersnäsdukar</p><p>Litet multiverktyg</p><p>Laddare eller powerbank</p><p>Extra tröja</p><p>Och typ ett ICE-kort. Gjort ett eget laminerat kort i kreditkortsstorlek med personuppgifter, nationalitet, blodgrupp och ICE-kontakter etc. Detta har jag två ex. av, ett i plånboken och ett som sagt (i ytterfacket) i ryggan.</p><p></p><p>Sistnämnda kan kanske tyckas aningens överdrivet men jag har viss erfarenhet av traumasituationer och helt ärligt så tar det typ ingen plats och kan underlätta något enormt om det skulle skita sig ordentligt. Brukar oftast försöka sitta på sniskan i liften men har ibland fått sätta ryggan på magen istället när det varit trångt så just det problemet fattar jag i min enfald faktiskt inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MKOL, post: 1196815, member: 164657"] Nu är ju jag färsking men jag börjar få hyfsad koll på vad ryggan bör innehålla, eller rättare sagt vad jag tycker är vettigt. Även om jag har bra fickor så vill jag likt någon annan i tråden ha så lite som möjligt i fickorna. Jag håller mig i/nära pist så då behövs ju ingen "specialutrustning". Skriver dom i den ordningen jag faktiskt fått användning för grejerna. Liten tub med fet hud/handkräm Extra lins till gogglarna Balaclava Snickers, nöt och russinblandning eller typ ett par klämmisar En förpackning pappersnäsdukar Litet multiverktyg Laddare eller powerbank Extra tröja Och typ ett ICE-kort. Gjort ett eget laminerat kort i kreditkortsstorlek med personuppgifter, nationalitet, blodgrupp och ICE-kontakter etc. Detta har jag två ex. av, ett i plånboken och ett som sagt (i ytterfacket) i ryggan. Sistnämnda kan kanske tyckas aningens överdrivet men jag har viss erfarenhet av traumasituationer och helt ärligt så tar det typ ingen plats och kan underlätta något enormt om det skulle skita sig ordentligt. Brukar oftast försöka sitta på sniskan i liften men har ibland fått sätta ryggan på magen istället när det varit trångt så just det problemet fattar jag i min enfald faktiskt inte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vad har ni med er i ryggsäcken under en heldag i skidbacken?
Tillbaka
Topp