Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vad har ni med er i ryggsäcken under en heldag i skidbacken?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hasseman84" data-source="post: 1199066" data-attributes="member: 164310"><p>Nu så har jag varit i Branäs och jag tyckte att jag fick med mig "rätt" packning i ryggsäcken.ute i backen.</p><p>Det viktigaste var ju mina stomibandage för att kunna göra 2 byten.</p><p>Det första jag måste ha med mig är en liten speciell sax</p><p>sen så har jag 2 stomipåsar, kompresser, 4 st speciella tejpbitar som är typ halvmåneformade, 2 st våtservetter med en så kallad barriärfilm ifall huden skulle bli irriterad och röd samt 2 st enklare avfallspåsar där jag slänger den gamla stomipåsen och kompresser jag använder samt övrigt skräp som blir när jag byter.</p><p>Tjockleken är ca 5 cm på necessären. Men necessären är specialdesignad för just stomipåsar så den är nästan 20 cm bred, 20 cm hög och 5 cm tjock när den är fylld med material för 2 byten.</p><p></p><p>Ett rör med vätskeersättning (brustabletter) och en 50cl "powerade" flaska där jag lägger ner brustabletter i tillsammans med vatten.</p><p>eftersom jag saknar hela tjocktarmen så måste jag ibland dricka dubbelt så mycket mer vätska än andra. Och vid fysisk aktivitet så måste jag dricka ännu mer vätska.</p><p>Vätskeersättning innehåller även salter och andra saker jag måste få i mig.</p><p></p><p>Ansiktsskydd ifall det skulle blåsa mycket tillsammans med snö/regn och en liten tub med salva för ansikte.</p><p></p><p>Sen en powerbank och ett extra minneskort och batterier till action kameran.</p><p></p><p>Det var nog allt.</p><p>När jag kom till den nya 6 stols liften så frågade jag personalen om dom ville att jag skulle ta av mig väskan.i liften men dom kände lite på ryggsäcken och dubbelkollade att jag satt säkert och att bygeln gick ner helt så var det inga problem med att åka med sittlift.</p><p></p><p>tack för alla råd ni ar kommit med.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hasseman84, post: 1199066, member: 164310"] Nu så har jag varit i Branäs och jag tyckte att jag fick med mig "rätt" packning i ryggsäcken.ute i backen. Det viktigaste var ju mina stomibandage för att kunna göra 2 byten. Det första jag måste ha med mig är en liten speciell sax sen så har jag 2 stomipåsar, kompresser, 4 st speciella tejpbitar som är typ halvmåneformade, 2 st våtservetter med en så kallad barriärfilm ifall huden skulle bli irriterad och röd samt 2 st enklare avfallspåsar där jag slänger den gamla stomipåsen och kompresser jag använder samt övrigt skräp som blir när jag byter. Tjockleken är ca 5 cm på necessären. Men necessären är specialdesignad för just stomipåsar så den är nästan 20 cm bred, 20 cm hög och 5 cm tjock när den är fylld med material för 2 byten. Ett rör med vätskeersättning (brustabletter) och en 50cl "powerade" flaska där jag lägger ner brustabletter i tillsammans med vatten. eftersom jag saknar hela tjocktarmen så måste jag ibland dricka dubbelt så mycket mer vätska än andra. Och vid fysisk aktivitet så måste jag dricka ännu mer vätska. Vätskeersättning innehåller även salter och andra saker jag måste få i mig. Ansiktsskydd ifall det skulle blåsa mycket tillsammans med snö/regn och en liten tub med salva för ansikte. Sen en powerbank och ett extra minneskort och batterier till action kameran. Det var nog allt. När jag kom till den nya 6 stols liften så frågade jag personalen om dom ville att jag skulle ta av mig väskan.i liften men dom kände lite på ryggsäcken och dubbelkollade att jag satt säkert och att bygeln gick ner helt så var det inga problem med att åka med sittlift. tack för alla råd ni ar kommit med. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vad har ni med er i ryggsäcken under en heldag i skidbacken?
Tillbaka
Topp