Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad heter "knäck metallbit så blir det varmt"?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blizzy" data-source="post: 252903" data-attributes="member: 53949"><p>Finns sånna vanliga och hjärtformade, ja.</p><p>Var man köper dem har jag ingen aning om, men har en själv och har sett sånna på nätet för typ </p><p>nån månad sen för 10kr/st.</p><p>För er som inte riktigt fattade det tekniska med dem så är det alltså en sluten plastförpackning </p><p>fylld med koksaltlösning och ättika som vid att man trycker en knapp så den går från konvex till </p><p>konkav gör att denna lösning övergår från fast till flytande form och i samma veva ger en stark </p><p>värmeutveckling...</p><p>Vad jag vet kallas de värmekuddar eller värmepåsar.</p><p>Säg till om du hittar sånna på nätet, vill också ha!</p><p></p><p></p><p>EDIT:</p><p>Såg de på siba nu, riktigt dyrt och håller bara värmen i 20min enl dem, min håller en timme! (har </p><p>testat). Siba=sämst!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blizzy, post: 252903, member: 53949"] Finns sånna vanliga och hjärtformade, ja. Var man köper dem har jag ingen aning om, men har en själv och har sett sånna på nätet för typ nån månad sen för 10kr/st. För er som inte riktigt fattade det tekniska med dem så är det alltså en sluten plastförpackning fylld med koksaltlösning och ättika som vid att man trycker en knapp så den går från konvex till konkav gör att denna lösning övergår från fast till flytande form och i samma veva ger en stark värmeutveckling... Vad jag vet kallas de värmekuddar eller värmepåsar. Säg till om du hittar sånna på nätet, vill också ha! EDIT: Såg de på siba nu, riktigt dyrt och håller bara värmen i 20min enl dem, min håller en timme! (har testat). Siba=sämst! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad heter "knäck metallbit så blir det varmt"?
Tillbaka
Topp