Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vad kallas dessa skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 838136" data-attributes="member: 12152"><p>Streetracer var/är en hel serie skidor från Salomon där Streetracer 4 är den enklaste och Streetracer 10 den mest avancerade. Namnet säger precis vad det är för en skida. Det är en pistskida med inspiration från raceskidor, men med nertunade egenskaper för att passa den stora massan. 10:an är en top of the line allroundcarver för pistbruk, strax under butiksversionerna av racelaggen. 4:an är en ren skumskida för nybörjare eller lite däröver. </p><p></p><p>Angående din fråga om slalom vs storslalom så kan man inte dra den slutsatsen generellt. Det finns mjuka slalomskidor likväl som styva slalomskidor och det är likadant med storslalomskidor. Jag personligen åker på ett par SL som är hårdare än mina GS tex.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 838136, member: 12152"] Streetracer var/är en hel serie skidor från Salomon där Streetracer 4 är den enklaste och Streetracer 10 den mest avancerade. Namnet säger precis vad det är för en skida. Det är en pistskida med inspiration från raceskidor, men med nertunade egenskaper för att passa den stora massan. 10:an är en top of the line allroundcarver för pistbruk, strax under butiksversionerna av racelaggen. 4:an är en ren skumskida för nybörjare eller lite däröver. Angående din fråga om slalom vs storslalom så kan man inte dra den slutsatsen generellt. Det finns mjuka slalomskidor likväl som styva slalomskidor och det är likadant med storslalomskidor. Jag personligen åker på ett par SL som är hårdare än mina GS tex. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vad kallas dessa skidor?
Tillbaka
Topp