Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad kan man förvänta sig av en butiksmontering?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 1065661" data-attributes="member: 46762"><p>Jag har helt med på att montering faktiskt är en tjänst som utgörs och att det har en kostnad. Men när priset för ett tag sedan gick upp till 500:- för att stoppa Tysklandsinköp speglades inte det i vad kund fick tillbaka.</p><p></p><p>Och jag har full förståelse för om en frihandsmontering/specialjobb kostar 500:- (dvs min situation!), men inte när det rör sig om exempelvis ett par Jesters på ett par nya parklagg för att ngns son railat sönder skidorna men vill han kvar bindningarna. Det är ett tiominutersjobb, max en kvart. Mallar och borrmaskiner är dyra, men def. engångskostnader som snabbt tjänas in.</p><p></p><p>Det blir djävulens advokat från min sida, men jag ser det som att butiker ger sig mer marginal vad gäller ansvar genom att höja priserna och arbeta slarvigare... Lite som att skippa parkeringsbiljett tills man får boten. Man har sparat in boten genom att hoppas på tur fram tills dess. Eller planka i tunnelbanan för de som åker kollektivt...</p><p></p><p>Så klart ska butikerna tjäna pengar så vi får ha kvar dem, men de kan inte bygga lönsamheten på monteringar. För då vill jag som sagt ha lite mer än bara hål, lim och skruvning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 1065661, member: 46762"] Jag har helt med på att montering faktiskt är en tjänst som utgörs och att det har en kostnad. Men när priset för ett tag sedan gick upp till 500:- för att stoppa Tysklandsinköp speglades inte det i vad kund fick tillbaka. Och jag har full förståelse för om en frihandsmontering/specialjobb kostar 500:- (dvs min situation!), men inte när det rör sig om exempelvis ett par Jesters på ett par nya parklagg för att ngns son railat sönder skidorna men vill han kvar bindningarna. Det är ett tiominutersjobb, max en kvart. Mallar och borrmaskiner är dyra, men def. engångskostnader som snabbt tjänas in. Det blir djävulens advokat från min sida, men jag ser det som att butiker ger sig mer marginal vad gäller ansvar genom att höja priserna och arbeta slarvigare... Lite som att skippa parkeringsbiljett tills man får boten. Man har sparat in boten genom att hoppas på tur fram tills dess. Eller planka i tunnelbanan för de som åker kollektivt... Så klart ska butikerna tjäna pengar så vi får ha kvar dem, men de kan inte bygga lönsamheten på monteringar. För då vill jag som sagt ha lite mer än bara hål, lim och skruvning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad kan man förvänta sig av en butiksmontering?
Tillbaka
Topp