Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad kan man förvänta sig av en butiksmontering?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 1065670" data-attributes="member: 46762"><p>Det är det som är grejen och det var därför jag skrev inlägget, för att jag kände att trol. hade kunnat göra detta själv eftersom jag bara fick det ytterst grundläggande. Jag ringde ju och frågade om monteringsmall och lämnade in i tron om monteringsmallsmontering (...), inte pappersmallsmontering.</p><p>Ang. att bindningarna är köpta på annan plats... Ja, när butiken själva inte säljer dem och de inte säljs på den svenska marknaden än, tycker inte riktigt jag pissar någon i ansiktet, lugn och fin nu. </p><p></p><p>Jag tycker att butik för de 200:- extra man betalar utöver 300:-, som jag tycker kan vara en skälig kostnad för montering, kan ge gemene man lite grundläggande info med tanke på att det rör sig om säkerhetsutrustning och att man skiter i de rådande föreskrifterna från leverantörerna (enbart service och inställningar av auktoriserade osv).</p><p></p><p>Montering är allt som oftast ett väldigt enkelt jobb och det kopplas oftast till försäljning av de egna produkterna. Jag tycker inte det är något som man har mandat att känna stora pengar på när det görs som det görs idag. </p><p>Ta pjäxmek som exempel. Där krävs det kunskap och hantverk och det gör skillnad för kunden. DÄR ska butikerna göra pengarna och det är även där butikerna gör pengarna!</p><p></p><p>Jag tror vi alla tycker hyfsat lika, även om jag kanske famlar efter halmstrån... Men ni har inga problem med att butiker bara räcker över nymonterade skidor till kunder utan minsta dialog? </p><p>Jag skulle gärna vilja se lite röster från folk som jobbar i mindre butiker/butiker på skidorter och se hur det är där... Mindre brukar ju betyda personligare!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 1065670, member: 46762"] Det är det som är grejen och det var därför jag skrev inlägget, för att jag kände att trol. hade kunnat göra detta själv eftersom jag bara fick det ytterst grundläggande. Jag ringde ju och frågade om monteringsmall och lämnade in i tron om monteringsmallsmontering (...), inte pappersmallsmontering. Ang. att bindningarna är köpta på annan plats... Ja, när butiken själva inte säljer dem och de inte säljs på den svenska marknaden än, tycker inte riktigt jag pissar någon i ansiktet, lugn och fin nu. Jag tycker att butik för de 200:- extra man betalar utöver 300:-, som jag tycker kan vara en skälig kostnad för montering, kan ge gemene man lite grundläggande info med tanke på att det rör sig om säkerhetsutrustning och att man skiter i de rådande föreskrifterna från leverantörerna (enbart service och inställningar av auktoriserade osv). Montering är allt som oftast ett väldigt enkelt jobb och det kopplas oftast till försäljning av de egna produkterna. Jag tycker inte det är något som man har mandat att känna stora pengar på när det görs som det görs idag. Ta pjäxmek som exempel. Där krävs det kunskap och hantverk och det gör skillnad för kunden. DÄR ska butikerna göra pengarna och det är även där butikerna gör pengarna! Jag tror vi alla tycker hyfsat lika, även om jag kanske famlar efter halmstrån... Men ni har inga problem med att butiker bara räcker över nymonterade skidor till kunder utan minsta dialog? Jag skulle gärna vilja se lite röster från folk som jobbar i mindre butiker/butiker på skidorter och se hur det är där... Mindre brukar ju betyda personligare! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad kan man förvänta sig av en butiksmontering?
Tillbaka
Topp