Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad kan man förvänta sig av en butiksmontering?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 1065698" data-attributes="member: 46762"><p>[USER=146421]@bootfitta[/USER] och</p><p> [USER=13863]@Mountain_Man[/USER], som tidigare anställd av Salomon är de köpta direkt därifrån. Det är därför jag i vanliga fall står för alla mina egna monteringar, men inte kunde göra det nu. Och det var därför jag valde just dessa MM, man vill ju hålla sig inom koncernen och jag tyckte riktningen de tar med MTN var spännande!</p><p></p><p>Jag tyckte jag var ganska tydlig med att jag är helt okej med att betala 500:- för en arbete som def. är one of a kind, de har ju aldrig jobbat med bindningen förut. Men det jag ställer mig funderande till är ALLA ANDRA. De som inte är insatta, inte har någon speciallösning på någon ungersk kolfiberskida med duckstance. De som inte har grundläggande förståelse för bindungar och genuint intresse, men som vill att grejerna ska fungera och vara säkra. </p><p></p><p></p><p>Då jag ringde och frågade om de kunde lösa det, ville jag få det gjort vid en tidpunkt innan högsäsong då de slipper stressa och alla parter har tid. När de behövde vänta på mallen sa jag uttryckligen att det verkligen inte var stress... För beställningsställe, se ovan.</p><p></p><p></p><p>Det är enkelt, det är därför många snabbar upp hastigheten och inte dubbelkollar monteringsmall, rek.-linjer i grafik osv... </p><p></p><p></p><p>Med pjäxor är varje par fötter individuella och kräver mer eller mindre analys. Bindningar och skidor, massproducerat. Ganska enkelt...</p><p></p><p>För att jag är nere i verkstan och hämtar grejerna, och sedan går upp till kassan och betalar för mig?</p><p></p><p>------</p><p>Det är väldigt mycket fokus på min upplevelse vilket inte var min mening. Ta ett steg tillbaka och tänk på alla andra som inte har 3500 inlägg på Freeride och som inte är eller har varit en del av branschen. Tänk lite på deras säkerhet och ev. skyldigheter som en butik har... Det är det jag försöker belysa!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 1065698, member: 46762"] [USER=146421]@bootfitta[/USER] och [USER=13863]@Mountain_Man[/USER], som tidigare anställd av Salomon är de köpta direkt därifrån. Det är därför jag i vanliga fall står för alla mina egna monteringar, men inte kunde göra det nu. Och det var därför jag valde just dessa MM, man vill ju hålla sig inom koncernen och jag tyckte riktningen de tar med MTN var spännande! Jag tyckte jag var ganska tydlig med att jag är helt okej med att betala 500:- för en arbete som def. är one of a kind, de har ju aldrig jobbat med bindningen förut. Men det jag ställer mig funderande till är ALLA ANDRA. De som inte är insatta, inte har någon speciallösning på någon ungersk kolfiberskida med duckstance. De som inte har grundläggande förståelse för bindungar och genuint intresse, men som vill att grejerna ska fungera och vara säkra. Då jag ringde och frågade om de kunde lösa det, ville jag få det gjort vid en tidpunkt innan högsäsong då de slipper stressa och alla parter har tid. När de behövde vänta på mallen sa jag uttryckligen att det verkligen inte var stress... För beställningsställe, se ovan. Det är enkelt, det är därför många snabbar upp hastigheten och inte dubbelkollar monteringsmall, rek.-linjer i grafik osv... Med pjäxor är varje par fötter individuella och kräver mer eller mindre analys. Bindningar och skidor, massproducerat. Ganska enkelt... För att jag är nere i verkstan och hämtar grejerna, och sedan går upp till kassan och betalar för mig? ------ Det är väldigt mycket fokus på min upplevelse vilket inte var min mening. Ta ett steg tillbaka och tänk på alla andra som inte har 3500 inlägg på Freeride och som inte är eller har varit en del av branschen. Tänk lite på deras säkerhet och ev. skyldigheter som en butik har... Det är det jag försöker belysa! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad kan man förvänta sig av en butiksmontering?
Tillbaka
Topp