Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad kan man förvänta sig av en butiksmontering?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 1065704" data-attributes="member: 46762"><p>[USER=146421]@bootfitta[/USER] Det är därför jag undervikar att nämna butiken och är tydlig med att det inte är något fel på det utförda jobbet... </p><p></p><p>Nu har jag bara använt Salomons mallar (någon enstaka gång någon Look) och bara genom det klassiska "check twice, drill once" undvikit fel och hållit det inom 1-1,5mm felställning vilket får anses acceptabelt och inte inverkar på åkningen. Sånt kan ju nästan korrigeras genom att lätta lite på skruvarna och rucka på bindningen...</p><p></p><p>Jag kan hålla med om att montering är tråkigt i längre, och lite slitsamt om man ska handdra det sista på skruvarna alt. har olika delar som ska passas ihop, men grunderna är ju så sjukt enkla. Hålla koll vad som är fram och bak, ha lite känsla för om ev. linjer kan vara off och ev. behöva köra måttband, på med mallen och sen dubbelkolla innan borren går ner. </p><p>Jag har skruvat av en hel del monteringsjobb där det borrats med 3,5mm istf. 4,1 när det varit schyssta träkärnor. Det är nog en grej som jag tror butiker som gör mycket monteringar och kör 3,5mm på stora majoriteten av skidor (allt utan metall) slarvar med bara för att spara tid, men som kund inte vet om...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 1065704, member: 46762"] [USER=146421]@bootfitta[/USER] Det är därför jag undervikar att nämna butiken och är tydlig med att det inte är något fel på det utförda jobbet... Nu har jag bara använt Salomons mallar (någon enstaka gång någon Look) och bara genom det klassiska "check twice, drill once" undvikit fel och hållit det inom 1-1,5mm felställning vilket får anses acceptabelt och inte inverkar på åkningen. Sånt kan ju nästan korrigeras genom att lätta lite på skruvarna och rucka på bindningen... Jag kan hålla med om att montering är tråkigt i längre, och lite slitsamt om man ska handdra det sista på skruvarna alt. har olika delar som ska passas ihop, men grunderna är ju så sjukt enkla. Hålla koll vad som är fram och bak, ha lite känsla för om ev. linjer kan vara off och ev. behöva köra måttband, på med mallen och sen dubbelkolla innan borren går ner. Jag har skruvat av en hel del monteringsjobb där det borrats med 3,5mm istf. 4,1 när det varit schyssta träkärnor. Det är nog en grej som jag tror butiker som gör mycket monteringar och kör 3,5mm på stora majoriteten av skidor (allt utan metall) slarvar med bara för att spara tid, men som kund inte vet om... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad kan man förvänta sig av en butiksmontering?
Tillbaka
Topp