Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad kommer bli nästa stora utveckling?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse" data-source="post: 390785"><p>Rossi har ju börjat att exprimentera med att kunna ändra spann med hjälp av vajrar. Ngt som jag inte skulle gå och köa på en gång men lätt skulle vilja testa :D</p><p></p><p>Är Völkl som kör med vajrar. Funkar bra. Rossi kör med "armar" och de funkar oxå.</p><p></p><p></p><p>Duck-stancen är jag lite skeptisk mot. mest för att jag inte är särskilt påläst om det. har i ärlighetens namn ingen aning om vad de är för fördelar med att ha det! </p><p></p><p>Hur står du när du kör knäböj? Lite duck skulle jag tro eller mycket. Har kört det i två år nu. Funkar kanon. Mycket starkare på detta sättet. Finns en anledning varför Fischers racing pjäxor har inbyggd Duckstance.</p><p></p><p>Både spann och skärning har ju, som PNyberg säger, bara vart tillgänglig något år eller så för oss dödliga.</p><p></p><p>Volant Spatula har ju funnits i ca 6 år. </p><p></p><p>Hade vart nice med en standard så man kan ha ett par rotafeller telisbindningar och ett par look alpinbindningar som man kan använda på 10 par skidor. </p><p></p><p>Blizzard har ett IQ system som funkar så. Skall prövas imorgon. Du kan byta från Duke till vanlig bindning eller en platta med telisar på. Ser riktigt bra ut.</p><p></p><p>Rocker funkar om man inte kör fort fick jag erfara idag. (kan ha att göra med att EP Pro är sjukt mjuk iofs.)</p><p></p><p></p><p></p><p>//H</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse, post: 390785"] Rossi har ju börjat att exprimentera med att kunna ändra spann med hjälp av vajrar. Ngt som jag inte skulle gå och köa på en gång men lätt skulle vilja testa :D Är Völkl som kör med vajrar. Funkar bra. Rossi kör med "armar" och de funkar oxå. Duck-stancen är jag lite skeptisk mot. mest för att jag inte är särskilt påläst om det. har i ärlighetens namn ingen aning om vad de är för fördelar med att ha det! Hur står du när du kör knäböj? Lite duck skulle jag tro eller mycket. Har kört det i två år nu. Funkar kanon. Mycket starkare på detta sättet. Finns en anledning varför Fischers racing pjäxor har inbyggd Duckstance. Både spann och skärning har ju, som PNyberg säger, bara vart tillgänglig något år eller så för oss dödliga. Volant Spatula har ju funnits i ca 6 år. Hade vart nice med en standard så man kan ha ett par rotafeller telisbindningar och ett par look alpinbindningar som man kan använda på 10 par skidor. Blizzard har ett IQ system som funkar så. Skall prövas imorgon. Du kan byta från Duke till vanlig bindning eller en platta med telisar på. Ser riktigt bra ut. Rocker funkar om man inte kör fort fick jag erfara idag. (kan ha att göra med att EP Pro är sjukt mjuk iofs.) //H [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad kommer bli nästa stora utveckling?
Tillbaka
Topp