Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad kommer bli nästa stora utveckling?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 393740" data-attributes="member: 13863"><p>Vi kan ju konstatera att skidorna blivit bredare för varje år som gått de senaste 10 åren. I slutet av nittiotalet var 68 mm i midjan OK för en allmountainskida och idag finns det de som fnyser åt allt under 100 mm.</p><p></p><p>I min nyputsade skimmrande kristallkula ser jag hur skidorna fortsätter att breddas även till säsongen 2008/2009 men ... vänta, sedan händer något ...</p><p></p><p>Till säsongen 2009/2010 kommer det lilla svenska skidmärket Jimmy med en revolutionerande nyhet, skidorna har nu blivit så breda att man tagit det drastiska beslutet att istället för två skidor bygga en enda superbred! Bindningarna monteras naturligtvis i Kallestil och sen är det bara att surfa. De som testar säger att skidan ger ett sanslöst flyt och överlägsen surfkänsla! </p><p></p><p>That´s all kids!</p><p>MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 393740, member: 13863"] Vi kan ju konstatera att skidorna blivit bredare för varje år som gått de senaste 10 åren. I slutet av nittiotalet var 68 mm i midjan OK för en allmountainskida och idag finns det de som fnyser åt allt under 100 mm. I min nyputsade skimmrande kristallkula ser jag hur skidorna fortsätter att breddas även till säsongen 2008/2009 men ... vänta, sedan händer något ... Till säsongen 2009/2010 kommer det lilla svenska skidmärket Jimmy med en revolutionerande nyhet, skidorna har nu blivit så breda att man tagit det drastiska beslutet att istället för två skidor bygga en enda superbred! Bindningarna monteras naturligtvis i Kallestil och sen är det bara att surfa. De som testar säger att skidan ger ett sanslöst flyt och överlägsen surfkänsla! That´s all kids! MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad kommer bli nästa stora utveckling?
Tillbaka
Topp