Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vad köpa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="tanndalenexperience" data-source="post: 20623" data-attributes="member: 16239"><p>Hmmm SX 91:orna har fått mkt skit genom åren...men på den tiden det begav sig så gillade faktiskt jag mina riktigt bra!</p><p></p><p>Eftersom det har hänt så pass mkt på skidsidan de senaste 3-4 åren och du inte har åkt något själv så skulle jag råda dig till att provåka ett antal olika skidor/typer av skidor om du har möjlighet. Detta för att du skall få en egen uppfattning om vilken karaktär på skida som passar just dig. Min uppfattning och erfarenhet är att man "känner/märker" större skillnad mellan olika typer av skidor (SL/GS/Friåkning etc) nuförtiden, jämfört med de gamla fullängdsskidorna...Och kompromisser kan aldrig bli lika bra som originalet, så är det! T ex åker man 99.9 % i pisten så är den bästa skidan en renodlad pistskida, en "bredare" skida som fungerar mkt bättre utanför pisten kan aldrig fungera lika bra i pisten som den renodlade pistskidan...</p><p></p><p>Lycka till med din comeback!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="tanndalenexperience, post: 20623, member: 16239"] Hmmm SX 91:orna har fått mkt skit genom åren...men på den tiden det begav sig så gillade faktiskt jag mina riktigt bra! Eftersom det har hänt så pass mkt på skidsidan de senaste 3-4 åren och du inte har åkt något själv så skulle jag råda dig till att provåka ett antal olika skidor/typer av skidor om du har möjlighet. Detta för att du skall få en egen uppfattning om vilken karaktär på skida som passar just dig. Min uppfattning och erfarenhet är att man "känner/märker" större skillnad mellan olika typer av skidor (SL/GS/Friåkning etc) nuförtiden, jämfört med de gamla fullängdsskidorna...Och kompromisser kan aldrig bli lika bra som originalet, så är det! T ex åker man 99.9 % i pisten så är den bästa skidan en renodlad pistskida, en "bredare" skida som fungerar mkt bättre utanför pisten kan aldrig fungera lika bra i pisten som den renodlade pistskidan... Lycka till med din comeback!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vad köpa?
Tillbaka
Topp